Nit@™ Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Er at Bergensbanen ikke åpner igjen i morgen tidlig *sukk* Dette er jo typisk min forbanna flaks. Gått syk i snart 1 år. Etter mye frem og tilbake på div sykehus får jeg time til innleggelse på Haukeland mandag *o`lykke, mor skal bli frisk* (håper vi) Blir akutt syk (diare og oppkast) fastlegen får stablet meg på beina takket være intravenøs behandling i går og i dag *takk du snille mann* Så går jammen idiotiske NSB (Norsk Sullik Bane?) og STENGER bergensbanen. Bare pga litt vind som noen valgte å kalle Sondre (som forøvrig er et fint nanv) ARGHHHHH. Er det mulig? *Hurmf* Hva har jeg gjort han der oppe? Jo, jeg skal innrømme at jeg burde kanskje tatt noen kvelder på knærne i dyp bønn av og til.. men, men det er vel ingen grunn til å pushe Sondre inn over landet? Så ille kan det da ikke stå til? Ingen veier, ingen jernvei... Hva er alternativet? Tog til Oslo og fly til Bergen? Det blir jammen det neste...*dobbel-humrf* Forresten, Hvor langt er det fra Flesland til Haukeland tro? Jeg forstår godt at de stenger for passasjerenes sikkerhet. Bare deilig å få ut litt frustrasjon, og les med humorbrillene på da folkens:o)
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Hvor bor du hen a? (sa hun som bare hadde linser og ikke briller på seg:p)
Nit@™ Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2008 På Gol, I Hallingdal. 3 timer med tog til oslo og 55 min m fly til Bergen fra Oslo... Sjekka priser, det var dyrt da. Lurer på om NAV dekker fly jeg, når det er eneste mulighet? Ellers blir alternative OM hemsdalsfjellet åpner for kolonne og haike med en lastebil over.. ;o) Jeg MÅ være i Bergen til kl 12 mandag. Åpner Bergensbanen til nattoget funker det også. Bare man får plass da. Blir neppe alene om plassen der liksom..
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Hmmm. Fra Gol går jo også bussene (når Vidda er åpen i allefall? Vet ikke om den er det?) For over Aurland er vel ikke kolonnekjørt den heller nå?
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Det går en buss kl 13.25 i morgen som er i Bergen kl 1915:)
Nit@™ Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. januar 2008 Hardangervidda er stengt, Hol-Auland stengt, Hemsedalsfjellet stengt, Haukeli stengt... Hemsedalsfjellet var åpen i perioder i dag for kolonne. Vidda har vært stengt hele dag. Første dem stenger er Vidda, siste er som regel RV 52 Hemsedalsfjellet, eller de prøver kolonne over der, men vet ikke om noen som skal over, og har definitivt ikke krefter nok til å kjøre selv etter den sjauen jeg har hatt de siste dagene ( Legen gjorde en stor innsats bare for å få meg på beina igjen, etter 1 1/2 døgn på sofaen.. Nei, det er bare å legge seg igjen og håpe på bedre vær i morgen, og ønske "Sondre god tur "hjem"" ;o)
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 Trodde faktisk de tok Aurland først;) Er noen år siden jeg var fast innventar der opp merker jeg... Men det var forresten ved store snøfall, ved storm har jeg stort sett vendt nesa hjem jeg! Hehe... (turisten Tillab!) Hmmm, I Hole bor det en herremann som heter Kaupang, han kan sikkert kjøre deg over med scooter og slede, veit han har iallefall... (men han begynner kanskje å dra på årene nå... hmmm...) Du kan ikke få rekvirert helikopter eller slikt da? Eller er været for galt for det også? (uvitende bydama)
Nit@™ Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. januar 2008 Er ikke flyvær heller, med minder Sondre reiser hjem ;o) Kanskje på mandag om ikke det er noen annen mulighet. Neida, vidda er som regel første som "feiger ut" her. Nei, jeg går og legger meg. Og håper Sondre med "blåsten" sin har reist, og skredfaren over og Bergensbanen er åpen til toget mit tuter inn på stasjonen. Åpner Hemsedal for fri trafikk setter NSB opp busser om ikke jernveien åpner, da er jeg redda! Men om de kjører kolonne ville ikke NSB satse på busser heller!
Sylwania Skrevet 27. januar 2008 #9 Skrevet 27. januar 2008 Mulig at jeg tar veldig feil nå, men hadde ikke du fått en Morbus Chron diagnose?
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #10 Skrevet 27. januar 2008 Stakkars deg =( Fra Flesland til Haukeland tar det ca 25 min/ 30 min å kjøre.
Pille~Pernille Skrevet 27. januar 2008 #12 Skrevet 27. januar 2008 http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/01/27/525079.html God tur og lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå