Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Må bare få ut en ting her! Svigerfamilien min mener at jeg ikke skal prøve med fruktmos/grøt når jenta mi er 3-4 mnd!!! Bare fordi svigersøsteren min har ventet til ungene hennes har blitt 7 mnd, så skal jeg liksom vente?! Jeg må jo få bestemme selv når jeg skal begynne å gi MIN unge fast føde... Blir så irritert på sånne som liksom vet det beste for min unge... Var jo DET oppstyret når jeg ikke hadde nok melk til å mette snuppa mi. Jeg måtte jo prøve å amme! HALLO... Når jeg ikke har mere melk, så er det ikke bare å trylle :S Snuppa er jo mett og fornøyd med mme Så kom jo svigerfar med den stygge komentaren med at svigersøsteren min hadde jo masse melk, så jeg kunne jo få å gi snuppa mi det som liksom var til overs... Høres jo helt sykt ut!!! Noen som har det sånn som meg eller? Hilsen en frustert frue
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Eh....du vet at det er altfor tidlig å gi grøt når de er 3 mndr??
Amanda- Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 jeg hadde IKKE begynt med grøt så tidlig... på en annen side... det er DITT barn,... hadde noen i familien kommet med de komentarene du skriver her, ex om melken hadde jeg gitt de ett nakkadrag! de har INGENTING!"!%%¤" med om du ammer eller ikke. jeg blir så forbanna.. enkelte tror de kan si og stille ALLE spm til gravide /småbarnsforeldre... "har du nok mat"??? hva faen er det for ett spm. da? nei.. DRIT i de... men personelig ville jeg rådet deg med og vente... eller snakke med hs=) uansett valg masse lykke til=)
Aylinah Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Hi.... Syns DU skal gjøre som du føler er rett jeg Og overse svigers,hva du gjør har dem ingenting med.sikkert slitsomt å høre på fjaset dems,men prøv å "lukk" det ute
tonemelone Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Dette er såååå individuelt at du må bestemme ting selv, ut fra hva du mener er best for din lille... Hva svigermor, svigerfar, venner, familie, folk her inne, mennesker du møter på bussen, eller hvem som helst annen sier kan du ta til etterretning, og så ta en egen vurdering. Her har jeg måttet gjøre ting utenom læreboka, og jeg har fått diverse slakt her inne, med beskyldninger for å være en dårlig mor og at folk synes synd på barnet mitt. MEN, jeg har en sunn, frisk gutt, som vokser helt etter riktig kurve, som er blid hele tiden, bortsett fra når han er sulten eller veldig trøtt. Så NOE riktig må jeg jo ha gjort, selv om jeg ikke har hørt på alle andres meninger... SÅ gjør det du føler er riktig, rådfør deg med fagpersoner (ikke de her inne...) og se på ungen din hva hun synes er best! :-)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Jeg ville ha ventet til helsemyndighetenes anbefalinger om ikke fast føde før fylt 4 mnd! det er sannsynligvs en grunn for det! Men det er jo STOR forskjell på 4 mnd og vente til de er 7 mnd!!! Det er anbefalt å begynne med mat til 6 mnd bebyen pga at de trenger mer enn morsmelk kan gi dem da. Vi starta med grøt da hun var 4 mnd og det var helt supert synes jeg, for det tok ca 1 mnd før hun virkelig spiste så masse grøt at hun ble god og mett
emlyn Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 Jeg hadde sagt, på en vennlig og bestemt måte at "Ja, men svigersøster er svigersøster, jeg er ikke henne og mine barn er ikke hennes barn. Det er forskjell på folk, vet du!" Med et smil... hvis du klarer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå