Gå til innhold

Hvem heter barnet ditt opp etter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller heter det ikke opp etter noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hahaha... den var litt søt da!!! :)

Skrevet

Sønnen mine r oppkalt etter gudafren sin. Gudfaren er pappaen sin onkel

Skrevet

Hvem er barnet ditt oppkalt etter heter det :)

Skrevet

Eldste heter etter faren, farfaren og oldfaren. Alle de heter noe som begynner på B og det gjør hun og.

Nummer 2 heter etter alle som heter Maria og Marie i slekta og det er mange!

Men begge hadde nok hatt de navnene uansett. Gubben fikk et "kall" på jobb om eldste sitt navn. Jeg hadde bestemt med for maaange år siden at viss jeg fikk en jente en gang så skulle hun hete det hun heter:-)

Skrevet

2 av mine oldemødre, den 1 bestemoren min, den ene tanten min som døde når hun var 2 år og søsteren min.

forsovit så var det det eneste navnet med norrønsk opprinnelse som jeg syns passet

Skrevet

Ingen av mine barn er oppkalt etter noen.

Skrevet

Atekatten er oppkalt etter farfaren og mellomnavnet etter sambos største idol

Skrevet

Beste veninna mi er vår tulle oppkalt etter, hun er forsåvidt gudmor på tulla også:)

Gjest Pusikatt
Skrevet

Var veldig arti formulert spørsmål hehe, men så lenge man skjønner hva du mener så er det jo greit.

Da jeg var gravid var gubben og jeg en båt i havna som hadde et jentenavn. "Det var et fint navn, skal vi kalle baby det samme?" spurte jeg. Det var han enig i. Så vår snuppe er oppkalt etter en gammel rusten lastebåt med et sjarmerende navn ;-)

Gjest Pusikatt
Skrevet

SÅ gubben og jeg en båt, heter det, tjihi...

Skrevet

Eldstemann er ikke oppkalt etter noen.

Yngstejenta er oppkalt etter pappan's mormor.

Skrevet

Hun er oppkalt etter pappan sin,oldemoren sin,onkel og morfaren sin.Det er mellomnavnet hennes det da,men fornavnet betyr vakker på fransk,og det er hun!!!

Skrevet

Begge gutta. En etter oldefar og en etter min gamle kjære onkel. Om vi får ei jente får hun navnet til min mormor.

Skrevet

Datteren vår er oppkalt etter min mormor og sambos farmor.. Begge hette Marit, så derfor heter pia vår Marit. :)

Skrevet

Egentlig er ingen av de oppkalt. Men nr 2 har likt navn som en oldefar og det er noe likt en annen oldefar. Tilfeldig og tenkte ikke over det før etterpå. For oldefar nr 1, hadde dette navnet som navn nr 2, og de brukte kun første navnet. Nr 2 er heller ikke oppkalt, selv om han har ganske likt navn som faren og nesten de samme bokstavene som ett kjært og nært familiemedlem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...