Gå til innhold

Dere som har født flere ganger (spm om rier)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjennes riene like ut hver gang? Har født en gang, og da jeg spontanaborterte for nesten 1 år siden, hadde jeg rier/rielignende smerter. Og da husker jeg at jeg kjente igjen smertene som rier, og derfor skjønte jeg at jeg mistet.

Har slått meg til ro denne gangen med at jeg "vil vite det" når det er rier og ikke kynnere, siden jeg har vært igjenom det før..

Men er riene like i hver fødsel?? Eller oppleves de forskjellig for hver fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har født to ganger, og riene har føltes likt. Eneste forskjellen er at første gangen synes jeg de var like vonde fra start til slutt, mens andre gangen blei det gradvis vondere og vondere - men det kan selvfølgelig ha med å gjøre at jeg var trøttere og slitnere =P

Skrevet

har ikke født flere ganger med vennina mi har det.. å rier kjennes vel mer eller mindre lik ja....

Skrevet

Begge fødslene mine begynte med kynnere som etterhvert ble regelmessige.. Kjente godt da det gikk over til rier. Siste gangen var jeg redd det skulle stoppe opp av seg selv, så jeg tok noen runder i trappa og noen hundre hopp med hoppetau... Men da riene satte i gang var jeg aldri i tvil. Den smerten er bare så sinnsyk!! Og du husker plutselig at det var SÅÅ vondt - huff:( Men det er sikkert noen som har det forskjellig også...

Skrevet

Høres bra ut :o) Har mye vondt nå også, har hatt det siden hun sank ned i bekkenet for ca 1 mnd siden, men trøster meg med at så lenge smerten ikke går bak i korsryggen, så er det ikke rier :P Hehe.

Skrevet

Når har du termin da? *Spennende*

:)

Skrevet

9 februar, så 2 uker igjen... Gikk 2 uker over med førstemann da, så regner ikke med at det skjer noe på en stund :o)

Skrevet

Hehe - kan skje når som helst da:) Lykke til!!

Skrevet

oppi mitt hode kan det IKKE skje når som helst :) Hehe. Er jo ikke februar enda...

takk :o)

Skrevet

Jeg har født tre ganger og rier føles likt, men man er ofte usikker på kynnerene..men når riene er i gang så forsvinner denne "usikkerheta" som dugg for sola. KJenner at det er i gang instinktivt.

Jeg har vært usikker i forhold til kynnerene med alle tre, hadde svært sterke med nr 2 og 3 spesiellt. Men riene var totalt forskjellig fra kynnerene. Riene "tok" mer tak og holdt mye mer. Og de roa seg ikke hvis jeg prøvde å enten gå rundt eller legge meg nedpå. De var også vondere når de begynte å få effekt.

Så selv om man er flergangsfødene så kan man være litt usikker, mye er "fortrengt" og glemt. Men de aller fleste kjenner det straks med nr 2 eller fler at det er rier når riene kommer...for man kjenner igjen følelsen.

Skrevet

mine rier var faktisk forkjellige. med første var det korsryggen og bekkenet bak som gjorde vondt under riene. med nr to satt ALL smerten helt nederst fremme på magen. men samme intense døds-kjempe vondt- å faen var det sååå jævlig-ånei!! smertene som første gang... så tipper du VET det når det er igang jeg:))) lykke lykke til da!

men ps: jeg også hadde masse kynnere som jeg stadig vekk lurte på om var begynnelsen på fødselen, så.. (og når du virkelig føder, fnyser du over at du kunne tro "pingle-kynnerene" var rier) hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...