dolly29 Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 to netter på rad har jeg våkna med krampe i leggen. Er så vondt at jeg må opp og stå på foten. Vet at dette er et vanlig problem blandt gravide, men noen som vet om det kan gjøres noe for å unngå det?
*tybber* Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Jeg har lest her inne om flere som bruker magnesium mot det, så jeg dro på apoteket og snakka med en der. Men han sa at det ikke var anbefalt, fordi det ikke er forska på. Som han sa, det er sikkert ikke noe farlig, men det er ingen gravide som stiller opp på forskning av det, så de VET ikke om det er skadelig eller ikke. Så han anbefalte bare støttestrømper! =P Også sa han at jeg kunne snakke med legen min, og høre hva han syns om magnesium i svangerskapet! ) Har også lest her inne at bananer kan hjelpe..
mor.monsen Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 Jeg ble anbefalt magnesium piller på apoteket og dem sa det var helt ufarlig for gravide. Har spist det i snart 2 mnd og etter en uke hadde jeg ingen kramper mere. Har også nevnt for jordmor at jeg spiser disse pillene og det hadde hun ingeting å utsette på... Ellers kan det hjelpe å sove med ullsokker og leggiser.
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 jeg hadde bare en periode på noen uker der jeg hadde leggkramper om natten, men nå har det gidd seg! jeg tok ingenting for å få det til å slutte!
dolly29 Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2008 Tusen takk for gode råd. Ullsokker og leggingser høres litt vel varmt ut for meg. Og magnesium får jeg jo ikke fatt i nå Får ta meg ei banan og håpe på det beste. har jo en mann som blir litt stressa når jeg står og oier meg inntil veggen.
*tybber* Skrevet 26. januar 2008 #6 Skrevet 26. januar 2008 Fysioterapauten min foreslo noe kjekt noe forresten!! ;o) "Få samboeren din til å massere leggene dine hver kveld før dere legger dere, det kan hjelpe!" Så her får sambo bare trå til! ;o)
mor.monsen Skrevet 26. januar 2008 #7 Skrevet 26. januar 2008 Det er sant som hun over sier. Massasje hjelper og kanskje en var dusj, bad eller fotbad... varme er alfa omega på krampete legger. Var mye plaget med det som ung også... mamma masserte leggene mine i krampe perioder og jeg sov med ull på beina.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå