lillebie87 Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Denne er også lagt ut på funksj./kron.syke barn.... Hei! Noen her med barn med spesielle behov som trenger støtte og avlastning på dagtid(evnt noe kveld/helg) i buskerud eller i kjøreavstand fra Drammen? Barne og ungdomsarbeider med erfaring fra barn med spesielle behov er på jakt etter jobb... Det er muligheter for å få sånt dekt innenfor forskjellige instanser, så er det noen som feks. har fått tildelt timer til dagtid? Hvis ikke barnet deres er hjemme på dagtid (men for "krevende" for barnehagen) hvor er barnet da?
Joda, jeg vet best! Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Det er ingen barn som er for krevende for barnehagen. De barna med spesielle behov får plass i barnehage, og har assistenter og spes ped.
lillebie87 Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2008 Jada, jeg vet hva du mener.. og var ikke sånn for krevende jeg mente... Er ofte sånn at feks. barn som må mates med sonde, eller som trenger andre spesielle tilpasninger, ikke er i barnehagen, men at de er på institusjoner eller spesial avdelinger. Og da mener jeg ikke at barnehagen mener at de er for krevende, men at kanskje mor og far synes det ikke blir riktig å ha dem i den vanlige, travle barnehagen... Har feks. en kusine og en fetter, med sterk cp, og disse har aldri vært i barnehage fordi min tante og onkel bestemte at disse skulle være på institusjon/daghjem. Noe lignende?!?
Joda, jeg vet best! Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 Jeg tror at de fleste barn med spesielle behov har barnehageplass for å sosialiseres, det er viktig det også. Syntes det hørtes rart ut at foreldre velger institusjon fremfor sosialisering i barnehage.
lillebie87 Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2008 Hmm.. Det virker kanskje rart for de som har godt fungerende barn, men jeg tror nok det finnes foreldre som har barn som er sterkt funksjonshemmet som synes det er viktigere at barna får fulgt opp det som virkelig trengs av spesiell omsorg, og tilrettelegging/trening/mating osv. enn den daglige sosialiseringen. Det viktigste av alt er jo at barna har det bra, og for noen er det nok litt for høyt tempo i barnehagen til at man får tilrettelagt alt dette godt nok. Jeg jobber selv i barnehage, og hun jeg jobber på, som egentlig ikke har en vanskelig tilrettelegging, går det noen ganger alt for fort til at det blir tilrettelagt for.. Men nå skal ikke jeg si noe særlig, for ikke har jeg barn selv, og jeg har sett mange barn i barnehage med spesielle behov, men jeg har også sett de som ikke var i barnehage. Det er jo en grunn til at det finnes instiusjoner og "daghjem", så det er nok noen som bruker de også..
lillebie87 Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. januar 2008 Men jeg må også legge til at jeg VET ingenting.... Derfor jeg spør... Og håper noen som KAN om dette, som HAR barn med spesielle behov, kan svare meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå