Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 vi tenkte å ha snitter fordi samboeren vil så gjerne det:) flere som har hatt eller skal ha snitter? jeg syntes det virker litt kjedelig, men siden jeg bestemte maten i vår forrige dåp, må han få bestemme nå 100% enige blir vi ike uansett... hva syntes dere om å ha snitter i en dåp??? takker for alle som svarer:):)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Jeg synes at snitter virker som et godt forslag jeg, de ser fine ut og smaker godt:) Veldig hyggelig av deg å gi litt kontroll til samboeren din og da:) Min klager over at jeg bosser for mye, og det har han nok helt rett i! Tror jeg skal ta litt etter deg rett og slett.
Jannamor Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Vi ville aldri hatt snitter. Men så er ikke vi representative for den allmene nordmann sånn heller, da han er kjøkkensjef of vi har etet catering firma osv. Skikkelige matmomser er vi. For oss er snitter begravelses mat. Altså minnestund. Men hadde ikke gjort meg noe å få det i en barnedåp vi er alle forskjellig. Vi kommer nok til å ha tapas i vår dåp, regner jeg med, uten å ha snakket med mannen om det enda hehe
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 takker for kjempe koselige og ærlige svar:) syntes oxo det minner litt om begravelsesmat, men blir nok snitter likevel:) må vel bare tenke at det ikke er maten som er det viktigste:) hilsen HI
Lykkelig g~g~j Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 du kan jo eks ha snitter og så kanskje lage en salat utenom med baguetter eller noe om du ønsker å ha et alternativ eller kanskje steke noen karbonader, løk og ha litt brød til... snitter er jo godt da, men for min del ble d ikke det fordi man blir så "raskt ferdig å spise" om du skjønner. Vi hadde koldtbord - da bruker man litt tid ved bordet
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Tenk på alt styret du slipper hvis du velger snitter? Du har sikert nok å styre med den dagen. Jeg tenker på snitter som "gamlis-selskap"-mat. Men godt og lettvint er det! Så det skal jeg gå for!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #7 Skrevet 29. januar 2008 Vi har vært litt uenige om hele greia da det er ganske kostbart uansett hvordan en snur og vender på det. Vi har familie over faktisk hele landet og bare ved å invitere de nærmeste så bli vi vel 35 pers. Lillejenta er enda ikke kommet til verden, men da vi bor i Oslo begynte jeg planleggingen like før jul da vi ikke har plass til selskapet hjemme. Det viste seg trass jeg trodde jeg var tidlig ute at det var jeg ikke. "alt" av lokaler eldresenter, kulturhus, fritidsgårder etc hvor en kan ta med mat og kaker selv er opptatt. Tro jeg har ringt mange steder og sendt mange mail. Så vi må være på et sted hvor vi ikke kan medbringe noe, men til gjengjeld så slipper vi å gjøre noe som helst selv. Bare være gjester i vårt eget selskap og bruke tiden på gjestene våre. Vi har ikke bestemt maten helt enda, men dersom vi velger snitter sparer vi nesten 9000,- kroner mot hva det koster med koldtbord. Så skal vi spandere vel 550 per pers eller holde oss til vel 250 - 300. Skal jo ha brus, kafffe, kaker etc også. Syns dere det er dyrt med 15 000,- til en dåp? Hva med 25 000? Mulig dumt spørsmål, men jeg har aldri arrangert dåp før og skulle gjeren hatt det hjemme, men da må vi flytte ut av leiligheten først. Snitter billigst, men syns ikke kjedelig??
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #8 Skrevet 29. januar 2008 Jeg kan ikke i min villeste fantasi tenke meg å bruke 15 000 kr eller mere på en barnedåp.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #9 Skrevet 29. januar 2008 Vi hadde 3 retters middag i dåpen til 1.mann. Vi var 14 stk. Lagde maten selv. Synes det blir mer høytidelig med middag.
Phantom´ Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Her blir det nok koltbord. Vi skal ha selskap hjemme og har mange tilreisende. derfor vil vi gjerne ha noe "skikkelig" mat. Regner med at vi blir ca 35 med smått og stort. Bestiller alt ferdig fra et cateringfirma, så får vi bedre tid til gjestene våre. Mener å huske at vi betalte ca 200 pr pers sist, men da bestillte vi mat til ca 25 personer i og med at mange er barn.
Phantom´ Skrevet 30. januar 2008 #11 Skrevet 30. januar 2008 15-20.000 høres helt villt ut. Vi bestiller mat, blir ca 35 personer og det kommer på under 5000,- men d skal vi være hjemme, og bare bestille maten fra catering.
Axus' girlfriend Skrevet 31. januar 2008 #12 Skrevet 31. januar 2008 hadde blånektet å betale 15-25.000 for en barndåp. Uaktuelt! Håper å få totalen rundt 2-3000kr her. Leie av lokale, og satser på å lage mat selv. Skal bestille en kake, men resten baker både mamma, svigermor1 og 2 + besteforeldre.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 4. februar 2008 #13 Skrevet 4. februar 2008 Her i Nord-Trøndelag er det veldig vanlig å servere sodd på slike anledninger. Det er jo helt grei middagsmat da, så det blir nok det eller koldtbord tror jeg. Men kommer ikke til å ta helt av nei, har ikke råd til det..Kanskje vi har feiringen hjemme, siden vi da har nytt hus. Får se, har ikke hatt opptelling ennå.. Men inviterer dere bare de nærmeste, som deres foreldre, søsken og besteforeldre? Siden noen her hadde så mange..?
stord damen 22.06.08 Skrevet 5. februar 2008 #14 Skrevet 5. februar 2008 som hu over meg skriver,så er det vanlig å servere sodd i tr.lag.. jeg bor på stord nå men,men får fraktet sodd i fra tr,lag:) er trofast mot den..
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #15 Skrevet 16. februar 2008 Vi skal bestille koldtbord. Mye godt på et koldtbord!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #16 Skrevet 17. februar 2008 vi skal også ha koldtbord, men lager maten selv...det er jo så enkelt! og så får vi hjelp fra både mamma/pappa/svigermor/søster/svigersøster til matlagingen og kakebaking!
pandabjørn Skrevet 17. februar 2008 #17 Skrevet 17. februar 2008 vi skal ha koldtbord denne gangen også + 3 kaker og det blir på rundt 3000,- og da er vi 14 stk...synes det hørtes mye ut med 15-25000,- for en dåp.......! vi skal ha det hjemme hos oss denne gangen siden vi har plass til det
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #18 Skrevet 19. februar 2008 Synes det er supersjarmerende at han har en mening om noe som bestandig blir en drakamp mellom mor / bestemødre - la ham bestemme! Jeg hadde servert grandiosa om kjæresten min hadde ønsket det bare for å vise ham at hans mening teller like mye :-)
semma Skrevet 20. februar 2008 #19 Skrevet 20. februar 2008 Vi kommer til å gjøre det billig men personlig. Dekker et slags egenkomponert koldtbord (buffèt), men salat, kyllinglår, brød/baguetter, litt spekemat, eggerøre etc. Og så serverer vi 3-4 kaker og boller etc til kaffen. Ber inn besteforeldre, søsken og faddere, nieser/nevøer og blir tot med oss 18 stk. Satser på dåp i slutten av mai/beg av juni så vi kan være mye ute. (Termin 8.mars) Tar i mot bake/steke-hjelp om noen i familien tilbyr ;o)
Rakri Skrevet 21. februar 2008 #20 Skrevet 21. februar 2008 Vi skal ha tapas. Min søster hadde det ved navnefesten på dattera si, og det var meget vellykket. De fikk det levert fra catering, men vi har en kompis som er helt rå på å lage tapas, så han skal lage for oss. Blir nok drøyt 2000 for det. Ellers blir det "vanlig" kaffe og kaker. Til drikke brus,kaffe og muligens også lettøl (til tapas). Delegerer ut litt kakebaking så da slipper jeg unna med å lage en kake selv.. Går vel littegrann penger med til nye lys, servietter og slikt. Men antar det totale budsjettet blir rundt 3000. Vi har invitert våre foreldre og søsken, og får det akkurat passe stort etter vår smak.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #21 Skrevet 22. februar 2008 vi skal ha middag. tenkte å lage steik og karbonader for da kan man ordne meste parten dagen før så blir det ikke så mye styr dåpsdagen
Happy H Skrevet 26. februar 2008 #22 Skrevet 26. februar 2008 har vert i dåp der de serverte snitter + karbonadesmørbrød.. syns d va heilt topp.. vi hadde koldbordt forrige dåp og denne gangen blir d betasuppe m brød til. stor familie m 19voksne og 11barn. regner m en ca 2-3000kr for alt.
Mayla;) Skrevet 27. februar 2008 #23 Skrevet 27. februar 2008 Vi serverte koldtbord forrige gang, hadde det hjemme hos oss. Sparte masse penger, ettersom noen i familien driver cateringfirma. Neste gang lurer vi på å ha det borte, men det koster dessverre en del ekstra Å betale 15-25 tusen for dåp er jo helt borti natta dyrt!!!
allegodetingertre Skrevet 10. juni 2008 #24 Skrevet 10. juni 2008 Hadde koldtbord forrige gang. Denne gangen blir det vinterdåp og vi tenker på en god hjemmelaget suppe med godt brød til eller en elggryte el.
canutten Skrevet 25. juni 2008 #25 Skrevet 25. juni 2008 Litt på siden av en gammel tråd, men siden jeg er ny her så lar jeg det stå til.. Ble bare litt opprørt over at noen må bruke 15-20 000 på dåp! det synes jeg er veldig mye, og det synes de nok selv også... tenkte jeg skulle gi et lite tips som dere kanskje har sjekket, men som mange ikke tenker på.. Vi skal leie kirkestua, det er billig, koselig, lettvint og alt er der! det er også lekerom i kjelleren der søndagsskolen holder til. Vi skal servere spekemat det blir både lettvint godt og rimelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå