fraja Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Hva betyr full barnehagedekning?? At alle som vil ha barnehageplass fra august får det? Jenta mi er født i november, og jeg ønsker barnehageplass fra januar neste år, men fått beskjed om at det er vanskelig, noen må slutte osv...bedre å ta plassen i august og betale for den...kjære vene, det er jo dødsdyrt!!!!!!! Og jeg som nå hadde tanker om å ta kontanstøtta fra januar til august 2009...det ser det jo ut som politikerene ødelegger...Får håpe vi finner ei ok dagmamma da... Kjenner jeg blir IRRITERT!!!!!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Full barnehagedekning betyr (ifølge de "kreative" politikerne) at alle som fyller 1 år før 1. sept skal få plass, for å begynne i barnehage i august (ved hovedopptaket). Ettersom din jente ikke fyller 1 år før november er det slett ikke sikkert at hun engang får være med i hovedopptaket. For i det hele tatt å komme i betraktning må hun uansett være fylt 10mnd, pga barnehagene ikke tar inn barn før den alder. Min er 20 mnd og vi har fremdeles ikke plass forresten:(
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 Går det på ansiennitet iht alder /når hun/han er født?? Vil det si at om en kommune har full barnehagedekning, og vi søker før fristen går ut, så skal de få plass`?? Om han fyller før 1 sept?? hmmmm - bra for noen - men ikke for de som er sent på året da.... Her er fristen 1.mars....vi søkte nå i januar
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 Varierer litt hvordan reglene er. De fleste steder er det nå ansiennitet. Hvis flere har samme ansiennitet går eldre barn foran yngre. Ja i prinsippet skal full dekning tilsi at en som har søkt før fristen og fyller 1 år senest i august, skal få tilbud om plass. Hvis ete slikt barn ikke får plass på hovedopptak skal det ha prioritet før de som ikke var med på hovedopptaket på løpende opptak i løpet av året. Ja, nå gjelder det å time ev ny graviditet, kjipt å være født etter august;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå