Gå til innhold

Trenger hjelp av noen kloke hoder!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å forklare meg så godt som overhodet mulig her:

Først litt bakgrunnsinfo:

-permisjonen min slutter i mars. Skal ikke tilbake i forrige jobb

-jeg har termin med nr 2 i september

-har tenkt til å starte på nettstudier nå i feb. men mulig ikke dette lar seg gjøre alikevell pga nytt opplegg på den aktuelle skolen + at kroppen min dessverre har begynt å krangle igjen, så vet ikke om jeg orker!

Og da er spm mitt: Hvordan er det med sykemelding når jeg ikke har en jobb å gå tilbake til og ikke får startet på studie alikevell?!

Ble sykmeldt pga bekkenet forrige gang, og det er dette som er prob denne gangen her også... + litt annet gravid stæsj.

Blir litt surrete dette her, men med en skranglette kropp og ei jente på 10 mnd, kan studiene bli hardere enn først antatt...

Vet egentlig ikke helt hva jeg vil frem til her, men lurer altså på om jeg får sykepenger av permisjonspengene jeg har fått de siste 10 mnd...? Og da mener jeg selvfølgelig fra etter endt permisjon hvis ikke kroppen skulle ha bedret seg frem til da...

Noen med peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nav har ganske god peiling på sånne ting. Kanskje du skulle ringe dem?

Skrevet

Det tror jeg du får sikrest svar på ved å ringe NAV å høre, ganske komplisert det regelverket rundt de tingene. (Nå er jo på en måte permisjonspengene regnet som inntekt, men når den tar slutt vil jeg anta at du står på bar bakke:..-/ )

Skrevet

Viss du var i jobb før du hikk ut i permisjon så har du nok rett på dagpenger uansett. Viss du er for syk til å søke jobb så får fu nok sykepenger. Men da må du nok melde deg som arbeidsledig eller bli sykemeldt med en gang permisjonen går ut.

Men jeg hadde uansett ringt Nav eller diskutert det med legen.

Skrevet

Skal ringe NAV på mandag.

Men folk har jo peiling på så mye rart her inne, så tenkte at det må jo finnes noen som vet dette også!

Og når jeg først har fått en ting på hjernen så skal jeg helst finne ut av det så fort som mulig!

Men uansett: Takk for svar =)

Skrevet

Du har krav på sykepenger, noen ordner slik at du får det du har hatt i permisjonen, andre igjen tolker regelen dithen at du får 65% av det du har hatt (er det du etter "loven" har krav på...)

Skrevet

Takk tillab. Du har peiling på det meste...

Men herrejesus, jeg kan da ikke gå sykmeldt hele dette svangerskapet heller! *grue seg isåfall*

Men på en eller annen måte må jeg jo få noe penger også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...