Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Var på svangerskapskurs idag og de snakket om at blodprøve skjema altid må oppbevares sammen med helsekortet. Men jeg har da bare tatt blodprøver hvor svarene er ført på helseskjemaet for gravide, og aldri fått noe eget ark. Er det noe jeg ikke har fått med meg- eller finnes noe sant?? Sandnes Kommune i Rogaland.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 det arket der blodtype står med store bokst. kanskje??
Ninemi Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 Når du tok blodprøver på første legetime tok du blodtype samtidig. Legekontoret får tilsendt et brev fra sykehuset med blodprøvesvarene dine. Dette brevet skal alle gravide ha sammen med helsekortet. Hvis du ikke har fått det må du ta kontakt med legekontoret ditt. Jeg har ikke fått mitt enda og fikk vite at det ligger på legekontoret så jeg skulle bare komme å hente det...
lille sprelle Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Etter at "noen" først hadde rotet bort blodprøvene mine og og legekontoret presterte å stille spørsmålstegn ved om jeg hadde tatt dem! (jeg var på den tiden VEEEELDIG kvalm og venterommet har bare sånne kjekke stoler uten armlener tett i tett som jeg satt på i 3 kvarter før det var min tur på labben - om jeg husker det? hmmmm) Så var det jeg selv som oppdaget at de ikke var tatt (ikke legen - selv etter to kontroller....) fordi en venninne fortalte meg om disse blodprøvearkene som skal ligge ved. Jeg har to ark - ett med at jeg ikke har hiv osv. og et med blodtype og rhesus. Har forstått at disse arkene skal følge med graviskjemaet.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 På første kontroll skal de ha tatt en del virus-prøver og blodtyping av deg. Svarene på disse skal du ha sammen med helsekortet.. Så hør med legen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå