Gå til innhold

Da har jeg født! Det gikk på 2 timer det...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere, her er min fødselshistorie..

Fødte forrige natt til mandag, 21.01. 2008 på en natt med klarvær og fullmåne.

Fikk rier kl 02 om natta, men jeg visste ikke helt at dette var rier. Mensmuriinger og takvise smerter som etter hvert ble hyppigere og instense. Tilslutt kramptrekninger hvor jeg bare lå så "au" hele tiden mens det varte uten å kunne røre meg. Gikk på toalettet kl 03, og hadde da en ganske stor blødning som så helt lik ut som en menstruasjon. Jeg ringte til fødeavd, som sa at mensblødning var vanlig og jeg bare kunne vente litt til. Mensmertene ble enda mer vonde og jeg blødde enda mer, og ringte en gang til og sa at nå kommer jeg uansett, så får dere undersøke meg og heller sende meg hjem igjen!

Min mann og jeg dro, og da jeg kom til sykehuset kl 04 og ble underøskt, hadde jeg 5 cm åpning og var klar til fødsel. Under rier klarte jeg nesten ikke å stå på bena. Vannet kom sammen med nok en mensblødning, og ja, jeg hørte også en kneppelyd da vannet gikk.

Sleit litt med å finne fødestilling, men etter pressing i 45 minutter kom min kjære lille gutt.... Han var 50 cm lang og veide litt over 3000g.

Fødselen var hekt naturell, uten smertestillende og mye verre enn jeg hadde trodd, sikkert fordi den var så rask- men veldig glad i ettertid å være fort ferdig med det. Gutten var frisk og fin, og fikk apgar 10 fra første stund.

Å føde er en helt utrolig opplevelse, og jeg er riktig så stolt av å ha gjort det. Åsså en sånn fin gutt, utrolig at jeg nå er mamma!

Lykke til alle som snart skal til pers!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse :-) Jeg ble rørt! Håper det blir masse masse kos og lykke!!

Skrevet

Kan tenke meg smertene blir ganske kraftige når det går så fort Hørtes uansett ut som du hadde en flott opplevelse. Gratulerer med gutten din og kos deg videre. Jeg skal snart til pers. Har ikke vonde minner fra forrige fødsel, men lurer litt på denne som kommer nå. Litt sommerfuglAngstGledeNerver ;)

Skrevet

Gratulerer så masse,ha en kjempefin barseltid:)

Skrevet

Gratulerer med en lang fin gutt og en utrolig effektiv fødsel!

:-)

Skrevet

Gratulerer med gutten :o) Kose dere masse!

Skrevet

Gratulerer så masse med en velskapt liten gutt :o) Lykke til videre :o)

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten din, og det var virkelig en rask fødsel også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...