MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Har måttet begynne med mmr i tillegg til mm nå, og bruker MYE tid på koking av flasker, som jeg gjerne skulle brukt på noe annet.. Feks å hente inn litt krefter igjen.. Har hørt at mikrobølgesterilisatorer kan være praktisk og grei i pris. Men har andre enn Avent dette? For man kan helt sikkert ikke bruke Dr.Brown flasker i Avent sin...? Noen med erfaring ang dette?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Kjøp flere flasker så slipper du å koke så ofte. Dr. Brown sine er upraktiske og dyre. Avent sine er like bra. Nei de har ikke sånn dings i, men de ventilerer så fint at ungen ikke suger vakuum, og det er jo prinsippet. Du bør ha mellom 8 og 10 flasker, så det holder med en koking hver dag, eller annenhver dag.
Gjest Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 Dr.brown har microsterilisator. Jeg har den. er veldig grei. bruker avent sine flasker i den da. Den tar bare 4 flasker, mens avent sin tar 6
møkkamannensfrua Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 jeg bruker avent sterilisator.. kjøpt den brukt, jeg.. tror at dr.brown flasker passe også til sterilisatoren.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. januar 2008 #5 Skrevet 26. januar 2008 Forresten hvor mye tid kan du bruke på det? Putter flasker i en kjele, helle på vann, koke det i 15 min og ta det av?
snartmammapåny Skrevet 26. januar 2008 #6 Skrevet 26. januar 2008 JEg har brukt microsterilisatoren man får kjøpt på www.alexi.no til mine dr.browns flasker. Det er utrolig praktisk. Rett og slett fordi det ikke krever at du står over komfyrer å følger med på flaskene koker. Er bare å vaske de og putte de i microen i 7min. I min sterilisator kan jeg putte alle typer flasker i, har alt fra avent, mam bambino og dr.brown, spiller ingen rolle hvilke merke det er for sterilisatoren sin del. Derimot så er det ingen flasker som er bedre enn dr.brown. Helt klart verd prisen (og det lille ekstra kavet med rengjøringen av delene) i mine øyne.
♡Lena♡Leon♡Ludvik♡ Skrevet 26. januar 2008 #7 Skrevet 26. januar 2008 hllo dette var nor for meg merket jeg... Jeg er ivrig fan av Dr brown, å merner virkelig ikke at avent sine flasker er det samme. Min 2 år gamle sønn merker enda forskjell på flaskene å drikker mye bedre i en dr brown flaske enn i en avent flaske... Husker enda da jeg kjøpte avent å ga det til han for jeg har alltid brukt dr brow, da var han ganske stor altså, sikkert 1 år, å "sleit" litt med alt luften som kom i avent flaska.. Jeg har avent miceo sterelisator å den funker på dr brown flaskene... Men jeg leste ett sted at man ikke trenger å koke flaskene hver dag.... jeg personlig vakser flaskene i maskinen å koker tutene hver gang.. Lykke til;9
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. januar 2008 Jeg koster gjerne på litt ekstra for disse flaskene, vi har prøvd Avent sine og merker faktisk stor forskjell!! Så det er egentlig ingen problemstilling her i huset. Vi har også flere av de tynne, høye Dr.Brown flaskene, da disse smokkene passer best til vesla. Men da blir jo problemet å finne en sterilisator hvor det er plass til disse, de er jo hele 18 cm høye. Må de stå loddrett i sterilisatoren?? Og evt hvor mye koster den Dr.Brown sterilisatoren, og hvor selger de den? Har aldri sett den jeg. Man bør vel vente til poden er blitt noen mnd gammel før man vasker i oppvaskmaskinen, eller tar jeg helt feil der? Vesla her er bare 3 uker gammel, så regner med at det må steriliseres lenge enda! Og med ammetåke (det skal man ikke kimse av!!) og mye å tenke på så er det ikke bare bare å huske på de flaskene som står/skulle stått/burde stått på kok.. Og det er jo en relativt lav pris på disse mikrosterilisatorene, så det er vel en grei investering, tenker jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå