Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 La oss si at jeg er bekymret for noe, f eks lite liv. Kan jeg da ringe rett til fødeavdelingen på sykehuset og spørre, evt få komme til sjekk? Eller må jeg ringe stedet jeg går til kontroll først og evt prøve å få en ekstra time? Er 25 uker. Bare lurer på hvor jeg skal henvende meg i tilfelle det skulle være noe.
musemor... Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 Jeg ringte føden for to uker siden, for syntes ikke jeg hadde kjent noe liv på noen dager. Ble tatt på alvor og fikk komme med en gang til en sjekk. Jordmor var super-søt og mente at det skulle bare mangle at de tar oss på alvor når vi er bekymret for at det kan være noe galt, for det er ihvertfall ikke bra for oss! Det er veldig godt å få avkreftet at det kan være noe galt, bare det å få snakket med dem hjelper.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 I oslo sier de at hvis du lurer på noe utenfor kontortid hos din lege kan du ringe føden. Ellers er det primært fastlegen, pga at sykehusene som regel ikke har kapasitet til å drive svangerskapskontroller. For min egen del kan jeg da si at hvis jeg hadde vært bekymret for lite liv en fredag, hadde jeg drøyd det til utpå ettermiddagen etter legens stengetid før jeg ringte føden.... Har bedre tiltro til føden da gitt.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Har opplelevd å bli tatt på alvor hos legevakten også jeg (et par ganger har jeg vært der - har ikke det enkleste svangerskapet.) De ringer og konfererer direkte med føden. Er det ikke noe å bekymre seg over, så er det noen mil i kjøring spart! (av mine legevaktbesøk endte det en gang med at det ikke var noe galt og en gang med akutten og innleggelse)
**Oktober-mamma** Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Etter uke 24 er det føden som skal kontaktes..
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 Ring alltid føden etter uke 24 som nevnt over. Jeg har vært gjennom masse i forhold til graviditeter, og de tar alltid imot, natt og dag. Hvis de mener "problemet" kan vente, så sier de hva du skal gjøre. Om du er bekymret (lite liv o.a), kommer du alltid inn for en sjekk. Kjenner en som jobber på en føde, og de tar imot masse telefoner hver dag (og natt) m spørsmål om alt mulig. De i vakta er der for å svare på spørsmål, så ikke nøl om du lurer på noe
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #8 Skrevet 27. januar 2008 Jøss, så bra, det visste jeg ikke. Fint at det er et sted man kan henvende seg. Jeg hadde ikke turt å ringe føden med mindre jeg var helt mot slutten av svangeskapet og bombesikker på at jeg skulle føde jeg:)
Taziah Skrevet 28. januar 2008 #9 Skrevet 28. januar 2008 Jeg hadde fått den beskjeden, at jeg skulle ringe føden hvis jeg ikke kjente noe liv en dag. gjorde det etter et par dager med bekymringer. da kom jeg til ei dame som bare sa at det var ikke noe hun kunne gjøre med det. ELENDIG.. jeg viste ikke bedre da, så jeg sa bare ok. heldigvis kjente jeg liv etterpå men du må ikke akseptere et slikt svar..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå