mammaen til Helle+2 i magen Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Nå har jeg lest igjennom trådene om "oversetting fra norsk til engelsk" og feil i sangtekster", jeg har ikke flere magemuskler eller tårer igjen! Men jeg kom til å tenke på alt vi sier feil i dagliglivet på norsk! F.eks: Min svoger var på elkjøp og skulle kjøpe en knivsliper, han spurte ekspeditøren om de hadde en slipkniver... Han forstod faktisk hva han mente og fant en knivsliper til han Min svigerinne skulle si til ene nevøen min at vi spiser egget med skei! det ble: vi spiser skegget med ei! Og så min bor som skulle si at hun politikeren i sverige som var blitt knivstukket (på dialekt: knivstøkken) men som ble til : STIVKNØKKEN hehe håper på flere morsomheter på en kjedelig lørdagskveld
Gjest Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 en bekjent skulle handle noe. husker ikke hva det var,var hvertfall en litt stor ting. tror jeg. hvertfall så sa ekspeditøren "vi har ikke flere igjen av den, men denne kommer i fra samme skjeden" har ledd mye av den.
Zikosu og William Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 svigermor sier mye rart,en gang sa hun at hun knann (kan) å skniv (skrive)....hehe.... den med skjeden er rett og slett bare en økende trend i dagens samfunn,mange som ikke lenger kan å uttale kj- så det blir skj-/sh-....hørte en hos en gullsmed som skulle shøpe gullshede til shæresten sin....
Niem og Patrick Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 Presterte å si 'pølsefåra' istedenfor fårepølsa Og en veninne har sagt: Hartsfompar = Fartshompar Flattporm = Plattform Sjampe med flasko = Flaske med shampo
Gjest Skrevet 26. januar 2008 #5 Skrevet 26. januar 2008 En av mine typiske er da jeg skulle fortelle om hvordan jeg følte meg: "svalm og kvimmel", skjønte at jeg hadde sagt noe feil og dermed skulle jeg rette på meg selv: "nei, kvimmel og svalm!" Kom meg ikke ut av det, gjett om de andre lo :-) Svigermor har mange sånne morsomme, for eksempel forklarte hun en gang at blåbær inneholder masse oksyantidanter :-D
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 26. januar 2008 #6 Skrevet 26. januar 2008 hehe liker disse trådene her! jeg pleier likegodt å si hver gang jeg snakker om et fotgjengerfelt / gangfelt / overgangsfelt: fotgjengeroverfelt... HVER GANG! hehe
Gjest Skrevet 26. januar 2008 #7 Skrevet 26. januar 2008 Har forresten en heller pinlig en til... om meg selv. Da jeg studerte (på universitetet, huff!!) så skulle vi ha en venninnekveld med mat og kos. Husker ikke hva vi skulle lage, men jeg utbrøt i alle fall: " Å, da må vi kjøpe advocado!" De andre holdt på å le seg i hjel og kunne forklare meg at det heter avocado... Men har alltid innbilt meg at det var advocado.. Huff..
Fruen i huset Skrevet 27. januar 2008 #8 Skrevet 27. januar 2008 Jeg sier omtrent konsekvent "gråne" hvis jeg skal si grine/gråte ... Ehe... Ei venninne skulle si, til en masse småunger, at "dette blir bare knøl". Hun ombestemte seg og skulle si ordet "tull" istedet - men det hun klarte å si var: "dette blir bare KNULL!" Gjett om hun ble flau! Ellers sier jeg ganske ofte "for eksempel" når jeg skal si "forresten". Ganske flaut når man sitter i møter med kunder osv.... Det bare kommer før jeg får tenke. Snakker vel litt for fort noen ganger...!
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 27. januar 2008 #9 Skrevet 27. januar 2008 ..og jeg skulle fortelle ei venninne om en fyr som var døvstum, hvorpå jeg endte opp med å fortelle om den STØVDUMME fyren jeg kjente til.. jadda.. har blitt mobbet en del for den :-P
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #10 Skrevet 27. januar 2008 Dette var på videregående. Skulle kjøpe en cola til meg selv og en solo til en venninne. "1 colo og 1 sola, takk". Dette var samme kantine og samme dame noen uker etterpå, skulle ha sprite " 1 halvliter sprit, takk". Dama trodde jeg led av ett eller annet, tror jeg...hehe
samirah87 Skrevet 27. januar 2008 #11 Skrevet 27. januar 2008 Et vennepar av meg og sambo ,som heter Venke og Stein skulle komme til oss. Da klarte jeg å si: Kommer ikke Stenke og Vein snart?
Maren - på overtid Skrevet 27. januar 2008 #12 Skrevet 27. januar 2008 Hadde også et vennepar hvor jenta var veldig kraftig. De het Linn og Rune. Det ble til.....Linn og Rund....huff.....
Monique72 Skrevet 27. januar 2008 #13 Skrevet 27. januar 2008 Lena og Stefan blir fort Lefan og Stena
1, 2, 3!!! Skrevet 28. januar 2008 #14 Skrevet 28. januar 2008 Jada!! Her fyller vi dekk i lufta... Ender opp med posten i skjegget... Har kjøleskapet i maten... Så skal vi besøke Gunn Eirik og Åse... Hehe!!! Altså Gunn Åse og Eirik!
mammalade4 Skrevet 28. januar 2008 #15 Skrevet 28. januar 2008 satt på fest for noen år siden og var blitt litt pussa. Satt å snakket om div rus planter og hvilken navn de hadde. Var ikke helt med på den tråden, da det plutselig går opp for meg at jeg kan navnet på en plante... Ja også har vi den der canesten planten roper jeg ut i mengden. Det blir helt stille.... Alle ser på meg, og nå hører dt til at det ikke bare var kjent folk. Plutselig brøler alle ut og ler seg ihjel. Jeg var dead serious jeg, og skjønte ikke hva de lo av. Kunne de ingenting de, tenkte jeg. Da ei ved siden av meg sier: Ja Stine skal begynne å plante canesten tuber i hagen, og alle lo enda mer. Så gikk det opp for meg hva jeg hadde sagt og hyler ut, cannabis heter den....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå