Gå til innhold

Noen flere som har barn som får Nutramigen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen vår reagerer på morsmelk... Trodde ikke dette var mulig, men det er det visst. Har prøvd å venne ham gradvis tilbake, får kjempefin og hyppig oppfølging fra sykehuset, men uten hell så langt. Med en gang han får morsmelk skriker han og får vondt i magen. Pumper meg for å holde produksjonen oppe, men merker at jeg prod. mindre og mindre melk.... Redd for å miste melken i tilfelle han vokser av seg allergien (de fleste gjør det, noen etter få dager, andre tar det lengre tid med). Har fått en ny hverdag etter at han fikk Nutramigen, han sover mer og er en MYE mer fornøyd baby, så det er ingen krise hvis han ikke kan få morsmelk mer, men må innrømme at jeg synes det er litt trist...

Noen flere i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yupp, lille bebisen min får nutramigen

etter påvist melkeallergi

han siste bare 3 måltid på 24timer i 2 uker

til slutt vart vi innlag (er innlagt enda)

Skrevet

Her også :)

Har fått siden hun var 6uker..Hylte og skrek mer eller mindre hele tiden før vi begynte med Nutranigen. I motsetning til smackazz sin baby så spiste snuppa mi ALT for mye. Var oppe i 1300ml da hun var bare 2uker, men nå er alt mye bedre.

Dyrt ja!

;-)

Skrevet

Hei! Gutten vår ble født i juli 2007 og i august ble det påvist melkeallergi. Vi prøvde da Nutramigen, men han var så syk at tarmene hans ikke fikk nok fred at vi måtte over på Neocate, noe som gis de som er ekstremt allergiske. Dette gikk han på i 6,5 uker mens jeg pumpet til hvert måltid. Jeg kuttet totalt melk og melkeprodukter i mitt kosthold og etter 6,5 uker gikk vi gradvis over til morsmelk i løpet av 3-4 dager. Og dette gikk strålende;o) Vi var forespeilet at han nok ikke klarte å bli frisk før tidligst ved 1 års alder, men når vi var til kontroll på sykehuset i nov/des fikk jeg beskjed om å introdusere melk i mitt kosthold igjen. Og over all forventning gik det flott!!!! Gutten vår var frisk! Håper du fortsetter å pumpe deg litt til slik at melken din er kumelksproteinfri og prøver iallefall en gang til. Det fungerer jo ikke for alle, men er verdt noen forsøk, så lenge det ikke går ut iver familielivet ellers...... På ammepoliklinikken her i byen anbefalte de å pumpe til hvert måltid, og om du dropper nattpumpingen, vil melken likevel komme tilbake når du kan amme igjen;o) Det gjorde hos meg;o) Dette funker selvfølgelig ikke for alle, men om det ikke er prøvd så kanskje det er verd et lite forsøk..... Uansett lykke til!!!! Det viktigste tross alt er at familien har det bra , gutten har det kjempefint med Nutramigen også!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...