Gå til innhold

noen med erfaring:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en jente på 11 mnd..når nr 2 kommer vil hun bli 19 mnd...lurer på hvor langt barn på 19 mnd har komt i utvikklingen (vet at det kan være ulikt fra ban til barn,men sann cirka) lenge siden eg har vert med barn på den alderen og er litt usikker...hvor mye går de? (lurer på å ha en vogn,men trur kankje det blir behov for søskenvogn...) hvor mye forstår de? hvordan er det med sjalusi? noen som har barn med 19 mnd mellomrom? er så redd hun skal bli sjalu og trist,at hun plutselig ser at mamma har en anna unge på fanget og føle seg uttafor...det er jo ikke mulig å forberede henne på at det ligger en baby inne i magne til mamma...hu blir for liten til å forstå...trur eg...vet jo ikke hvor mye hu forstår om 6 mnd....har kjøpt en liten dukke til henne som ligner veldig på en baby,den holder hu og er go med...vi sier at hun må være go med babyen...trur det er det nærmeste hun kommer til å forstå baby tingen...trenger sårt råd...en av hovdegrunnene til at vi ville ha to tette var jo nettop det at han skulle få en søster eller bror,men nå vart eg usikker på hvordan hun ville reagere....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca. 20 måneder mellom mine jenter. Eldste forstod faktisk mye mer enn vi trodde. Da hun kom på barsel og så lillesøster så lyste hun opp. Hun var kjempe stolt:-) Hun forstod at det var vår baby.

Jeg hadde søskenvogn men det var egentlig ganske unødvendig da stroresøster egentlig ikke ville sitte i vogn før babyen ble født en gang. Ståbrett kan være vel så bra:-) Jeg gikk somregel lange turer når storesøster var i barnehagen så da ble det bagvogna.

Det ble ikke mye sjalusi. Men hun gjorde jo litt da. Gikk i blomstene hver gang jeg ammet blant annet, ihvertfall når jeg var alene med dem.

Lillesøster har alltid hatt stor glede av storesøster. Storesøster vippet henne i stolen, snakket med henne og koste med henne.

I dag er de 3 1/2 år og minste er snart 2 år. Jeg har ikke angret en eneste da på at vi fikk 2 tette. De er veldig avhengige av hverandre og leker veldig mye med hverandre. Minste er i barnehagen 1 dag mindre enn eldste. Da maser hun mye om å hente storesøster. De er skikkelig glad i hverandre og har det helt topp sammen. Klart de kan krangle de og akkurat som andre søsken men det er fort glemt igjen:-)

Lykke til med 2 tette:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...