gordingoingslim Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Uff sønnen min har en betent tånegl, stakkars. Har vel hatt det siden han var noen månder gammel bare..Men nå er det skikkelig ille og betent. Har ikke klaget noe før i dag. Tror han har litt vondt nå. Sist vi var hos legen sa hun at det mest sansynlig ville gå over av seg selv..men da var det ikke så ille som det er nå. Hva skal jeg gjøre nå?? Noen med råd/ erfaringer. Og hva gjør legene med sånne betennelser?
(¯`°•.¸ 2barnsmamma(¯`°•.¸ Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 ...når jeg var liten og hadde betent tånegl, satt jeg m foten i grønnsåpebad! legg på et omslag me det, om han ikke kan sitte. Lindrer - og vil trekke ut puss. La lufttørke etterpå- gjøres to ggr pr dag. Lykke til! ;-) unngå sko som klemmer eller stram sokk.
gordingoingslim Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2008 Takk for råd. Skal prøve dte med grønnsåpe bad 2 ganger daglig.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 Hei! Sønnen din har sikkert fått en neglerotbetennelse. Er egentlig ganske vanlig og sikkert ømt og litt smertefullt for gutten din. Min gutt hadde det da han var rundt 9 mnd. Vi fikk en salve på resept som vi smurte på over noen dager. Da ble det bra. Ellers er det viktig at du ikke klipper neglene ned på siden slik at de får mulighet til å vokse inn i huden.
gordingoingslim Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2008 Husker du hva den salven på resept heter?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Hei igjen! Nei, husker dessverre ikke navnet på salven vi fikk. Jeg ville tatt en tur til legen og sagt at betennelsen hadde vart en stund. Ellers er nok rådet over med grønnsåpevann også lurt å prøve. Hvis området rundt neglen er veldig betent slik at du ser opphevning med materie, kan du stikke hull på (husk å koke/varme nålen først) og presse materien forsiktig ut. Deretter må du vaske med pyrisept og legge en liten beksyttelse over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå