Gå til innhold

Betent tånegl!!Hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff sønnen min har en betent tånegl, stakkars. Har vel hatt det siden han var noen månder gammel bare..Men nå er det skikkelig ille og betent. Har ikke klaget noe før i dag. Tror han har litt vondt nå. Sist vi var hos legen sa hun at det mest sansynlig ville gå over av seg selv..men da var det ikke så ille som det er nå. Hva skal jeg gjøre nå?? Noen med råd/ erfaringer. Og hva gjør legene med sånne betennelser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...når jeg var liten og hadde betent tånegl, satt jeg m foten i grønnsåpebad! legg på et omslag me det, om han ikke kan sitte. Lindrer - og vil trekke ut puss. La lufttørke etterpå- gjøres to ggr pr dag. Lykke til! ;-) unngå sko som klemmer eller stram sokk.

Skrevet

Takk for råd. Skal prøve dte med grønnsåpe bad 2 ganger daglig.

Skrevet

Hei! Sønnen din har sikkert fått en neglerotbetennelse. Er egentlig ganske vanlig og sikkert ømt og litt smertefullt for gutten din. Min gutt hadde det da han var rundt 9 mnd. Vi fikk en salve på resept som vi smurte på over noen dager. Da ble det bra. Ellers er det viktig at du ikke klipper neglene ned på siden slik at de får mulighet til å vokse inn i huden.

Skrevet

Husker du hva den salven på resept heter?

Skrevet

Hei igjen! Nei, husker dessverre ikke navnet på salven vi fikk. Jeg ville tatt en tur til legen og sagt at betennelsen hadde vart en stund.

Ellers er nok rådet over med grønnsåpevann også lurt å prøve. Hvis området rundt neglen er veldig betent slik at du ser opphevning med materie, kan du stikke hull på (husk å koke/varme nålen først) og presse materien forsiktig ut. Deretter må du vaske med pyrisept og legge en liten beksyttelse over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...