Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Er i uke 32 å har kjendt noe jeg tror kan vere kynnere..altså,får smerter nederst i magen,minner om sterke menssmerter,det stikker..og det hjelper ofte å forandre stilling,smerten flytter seg på en måte..sist hadde jeg det spesielt på ei side...smertene varer i 1-3 minutter,så forsvinner de helt.Når jeg leser om kynnere står det at det skal vere smertefritt..betyr det at jeg har noe annet,eller at jeg har veldig sterke kynnere?
Sunniva78 har to små Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Har det slik jeg også, og tror det er masrier vi har, for kynnere skal ikke være vonde... Lurer på hvor lenge man kan gå med slike masrier, for de er virkelig vonde..!
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 Mine er hvertfall smertefrie ?? men vet at de kan være vonde også altså
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 ÅÅÅÅ...mine er vooooonde (...når de kommer,& det er ofte,ja da må jeg stoppe helt opp.Hele maven min blir steinhard & ser helt deformert ut alt ettersom hvordan bebisen ligger...hehehe )
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #5 Skrevet 26. januar 2008 takk for svar:) så da er det kynnere jeg har da??...har bare kjendt disse smerte-greiene noen få ganger enda..ca.en gang for dagen,men det blir vel hyppigere på slutten..
grolla Skrevet 26. januar 2008 #6 Skrevet 26. januar 2008 For meg høres det ikke ut som om det er kynnere du har! Heller modningssmerter om du kan kalle det det... Kynnere kjennetegnes av at magen blir stein hard i 10-20 sekunder før det dabber gradvis av. De er ikke vonde, men kan være ganske så ubehagelige og strammer etter hvert slik at du føler du må puste litt ekstra. De blir flere og kraftigere jo lenger ut i svangerskapet du kommer, men som sagt aldri direkte vonde. Dersom du har mensmurringer og samtidig hard mage ville jeg tatt dette opp med jordmor, da høres det mer ut som rieaktivitet--litt tidlig kanskje? Mensmurringer er uansett også vanlig, men man bør nok ikke kjenne for mye til disse så tidlig som du er på vei, i hvert fall ikke hvis du er førstegangs. Men kjenn etter om magen blir hard, og snakk med jordmor om det.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #7 Skrevet 26. januar 2008 Skal til jordmor neste uke,da skal jeg spørre henne.. Er ikke sikker på om magen blir hard,har ikke merket noe spesielt til det..
grolla Skrevet 26. januar 2008 #8 Skrevet 26. januar 2008 Legg hånden utenpå magen, den blir stram som en tennisball..du vil garantert merke det. Dette kjennes godt selv om du skulle ha litt ekstra polstring, magen blir stram for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå