Gå til innhold

undersøkelse nedentil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ikke jordmora undersøke deg nedentil på kontroll?..er i uke 32 å hun har ikke gjort dette,har heller ikke nevnt noe om det,så lurer på om det er vanlig,og ev. når det skal skje.Undersøker ikke hun f.eks om bekkenet ikke er for trangt osv. også?om du kan føde normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke en rutineundersøkele nei.

Men når du blir overtidig, vil dem sjekke om du er moden for å bli igangsatt

Skrevet

Dette skal ikke gjøres før uke 40 mener jeg:)

Skrevet

Jeg skal snart føde og har ikke hatt noen underlivsundersøkelse bortsett fra første legetime + en innvendig ul(pga plager)

Spurte også om de kunne sjekke bekkenet på meg for lenge siden siden jeg er ganske spinkel.Da sa legen at det var i ytterste få tilfeller at enn kvinne hadde et bekken som ikke kunne fø et barn.

Dette er ikke noe de kan se på utsiden.

Hadde din mor for eks hatt prob med bekkenet,kunne du sikkert fått sjekket det.

Ellers er det ingen rutine verken på bekkenet eller gu.

Men du kan spørre selv når du er litt lenger på vei om jormor for eks kan sjekke om du begynner og bli moden....

Skrevet

Stemmer som butterfly sier.

Skrevet

Hei

Bor i Tyskland, og her fär jeg GU pä hver legetime. Og jeg hadde legetime hver mnd, nä er det hver 14 dag. Da sjekker hun om jeg har noen bakterier der, om det er noe äpning, om livmora vokser, og sist sjekka hun ogsä om hodet er festet. Syntes det er rart at det er sä fä GU-undersökelser i Norge.. Tror ikke det er vanlig ä sjekke om bekkenet er stort nok, da de fleste har store nok bekken til ä föde med.. :)

Skrevet

hadde ikke gått med på å bli undersøkt der nede hver eneste j.. gang jeg var på kontroll,det får jo vere grenser...unødvendig synes jeg...tull og tøys.

Skrevet

Jeg bor også i Tyskland og kan skrive under på at jeg blir sjekket hver gang jeg er hos legen min. Først en gang i mnd, nå hver 14 dag. :-) Artig å se at jeg ikke er alene i Tyskland.

Skrevet

Heldigvis bor jeg i Norge og ikke i Tyskland sier jeg bare!!!

Hehe... HATER GU! Grøss...

Skrevet

:-D man blir sånn halvveis vant til det.. Det går kjapt da. Men det hadde vært deilig å slippe! Nestenmann blir til i Norge tror vi!!

Skrevet

Det var da voldsomt som de undersøker i Tyskland da, hehe, jaja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...