Gå til innhold

Er dette stygt av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på straks ett år... 2 mnd på vei med nummer to. Fikk ikke til amminga med gutten min, ga opp etter en måned. Hadde lite melk, gjorde kanskje ikke så mye for å få mere heller men. Likte rett og slett ikke å amme og sleit mye psykisk pga dette. Fikk det så mye bedre etter at vi begynte med mme, selv om jeg sleit med dårlig samvittighet i begynnelsen. Har egentlig bestemt meg for å ikke amme neste unge, blir nesten dårlig av å tenke på amming. Er dette stygt av meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er overhodet ikke stygt av deg!!!

Du skal tross alt nyte tiden med babyen din, og hvis ammingen bare skaper problemer, er det like greit å la være.

Skrevet

Nei, du må gjøre det som er best for deg. Du tar din beslutning utfra dine samlete erfaringer i forhold til amminga og det at du skal fungere med lillebabyen og sønnen du har fra før:)

Ble ikke helt godt skrevet,men håper du skjønner hva jeg mener:)

Lykke til med ny baby:)

Skrevet

Ups, hører vel ikke til her helt jeg da, med knerten min på 1 1/2 år:) Trykka på feil småtroll:)

Skrevet

Selvfølgelig er det stygt av deg å ikke PRØVE å gi barnet ditt det beste tilbudet engang! Hva har han gjort som gjør at han ikke fortjener det?

Du tåler vel ikke svaret mitt,du som alle andre, men da får du la være å spørre!

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du spør her hvis du allerede har bestemt deg.

Man har ikke dårlig samvitthet så lenge man står for det valget man har tatt. Jeg driter i hva du gjør, men hadde aldri gjort det selv. For mine barn er kun det beste godt nok, så lenge jeg har mulighet til det.

Skrevet

ja..amme BURDE du gjøre!!! men men...

Skrevet

Morsomt.. du driter i hva hun gjør.. driter du i hva alle gjør eller? Hvorfor er du på disse sidene da.. kan ikke være for å få råd siden du driter i hva andre gjør.. :)

til HI: Det er vel greit å ikke amme, men gjør det iallefall de første dagene, på sykehuset og sånn.. er vel viktig råmelk å få i seg de første dagene, pluss at det er vel lite trolig at knøttet tar flaska med engang.

Når beibs gjør det så er vel mme bra nok det vel..

Selv hadde jeg villet ammet, men nå sliter jeg jo ikke med det da så jeg vet ikke hvordan du har det.. kanskje ville jeg ha valgt det samme som deg hvis jeg var i din situasjon:)

Lykke til og gratulere med ny baby på vei!

Skrevet

Spiller det stor rolle for deg om HI velger å amme eller ikke mamma maria?

Skrevet

HI her. Må si jeg faktisk blir litt sjokkert over hvordan enkelte inne her svarer jeg. Sånn som f,eks ludderet, hvorfor gidder du å svare egentlig. Bare lurte på hva andre mener om dette, helt greit å være uenig, men det må da kunne gå ann å svare på en ordentlig måte. Begynner noen ganger å lure på hvor voksne folk egentlig er her..

Skrevet

Jeg lurer på hvor voksen du er jeg, som ikke GIDDER å amme...er du mamma eller er du fjortis?ikke spør hvis du ikke tåler svaret.

Skrevet

Jeg er godt voksen. Men hvis du leste innlegget så stod det ingenting om å ikke gidde å amme. Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde fått det til , og jeg skulle virkelig ønske at jeg så anderledes på dette. Men er ikke alt man kan styre.

Skrevet

Du hadde jo aldri spurt hvis du følte det du gjør er riktig. Skjønner ikke problemet ditt jeg.

Skrevet

Nei, det må jo være opp til deg. Du tar jo noen valg på vegne av babyen din, mend et er vel bedre å ha en mamma som har det bra...

Skrevet

Hei på deg! Skjønner veldig godt hva du mener med amminga... Har hele tiden syntes at det måtte være så ekkelt å skulle amme, men da lillegutt ble født føltes det helt naturlig denne amminga. Hjalp ikke oss så veldig mye allikevel siden det klusset seg til etterpå uansett, men jeg kjenner de følelsene du skriver om og jeg vet godt om det å ha dårlig samvittighet for å velge bort det som ifølge alle de som skriker høyest iallfall;) skal være det beste for barnet sitt. Jeg trengte å spørre noen om "lov" til å slutte og amme og bare gi mme. Følte at jeg ikke kunne ta dette valget alene. Det er vanskelig... Minsten her har det helt supert og vi koser oss, og for oss valgte vi riktig. For min del tipper jeg at det blir helt det samme neste gang(håper jo at det blir en neste gang...); at ammingen etter at babyen er født vil føles naturlig, men jeg håper da at jeg vil bry meg litt mindre om at andre skal akseptere mine valg ang hva slags mat babyen får eller ikke får. Når dagen kommer, og du har fått den nye babyen din, så ordner alt seg vet du:) Og om du velger å amme eller ikke å amme så får babyen din det h*n trenger uansett. Lykke til og gratulerer med graviditeten:)

Skrevet

dette sa HS til oss: å amme er bra, men det skal IKKE gå utover helsa. har ikke mor det bra; har ikke barnet det bra. og da har heller ikke far det bra. synes du skal tenke på det som er best for deg og dine. jeg ammer selv, men fikk det ikke til med de to første. trodde ikke det gikk nå heller. men JEG VILLE PRØVE. har vært mye styr,men det gikk til slutt. jeg tror at mme er like bra som mm. hadde det ikke vært bra for barnet så hadde de ikke solgt det heller.

Skrevet

Jeg synes ikke 1 måned med første man egentlig kalles å prøve og amme da. Alle sliter i begynnelsen, noen fungerer det for, andre ikke. Men personlig så synes jeg du burde prøve å amme neste man. Kanskje det går bra, og du t.o.m. synes det er greit. Synes det er feil å bestemme seg allerede nå at du ikke har tenkt til å amme babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...