Gå til innhold

Dere som er kvalme og spyr.....(samme som 1.tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber dere nå eller er dere sykemeldt pga dette??

Jeg er sykemeldt frem til torsdag i påvente av ny ul for å finne ut om jeg har en levende spire i magen da legen ikke fant noe på ul. Har etter denne 1.ul¨en blitt skikkelig kvalm og kaster opp noen ganger for dagen. Sykemeldingen min gjør at jeg styrer dagen selv, og legger meg ned akkurat når jeg kjenner at jeg må. Starter å jobbe igjen fredag, men skal til legen mandag 4. Litt usikker på om det er vanlig å bli sykemeldt pga kvalme og slik... Bør jeg evt be om det eller er det greit å jobbe, men fly på do for å spy med jevne mellomrom?!

Vil gjerne høre deres erfaringer!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er det...? Altså.. Det er jo PYTON å spy, men går det ganske greit eller? Jeg synes det er dumt å skulle være mye sykemeldt nå helt i starten av svangerskapet....

Skrevet

Jeg spyr ikke veldig ofte da heldigvis, men kvalm hver dag. Har bare spydd når jeg har vært hjemme faktisk. På ettermiddager og helger. Er ca. 13 eller 14 uker nå, så jeg håper det er på retur. Men INGEN skam å bli sykmeldt hvis du er veldig plaget.

Skrevet

Jeg er sykemeldt. Har diagnosennhyperemisis og kan stort sett ikke gjøre noe.Spydde døgnet rundt fra uke 5 til uke 12. Nå er jeg strax i uke 14 og spyr "bare" etter jeg har spist. Ble sykenmeldt i uke 8, innlagt i uke 10, var innlagt i en uke, og har vært tilbake for intravnøs 2 ganger etter dette. Jeg er enda kvalm, men ikke på langt nær slik som jeg var. Siden kroppen min har vært så dehydrert har jeg lavt boldtrykk og kan ikke gjøre så mye før det faller, og jeg spyr og svimer av. Er derfor sykemeldt til 11 februar, men håper på aktiv sykemelding etter det. Formen er jo stigende nå..men jeg kan ikke gå noen steder alene, ikke dusje alene, ikke ta buss alene..Har vært en litt kjip start på svangerskapet, men nå ser det lysere ut og jeg gleder meg mer og mer for hver dag:)

Skrevet

Oj, det hørtes ganske heftig ut! Får håpe du er på bedringens vei...:)

Lider nok av en MYE lettere variant jeg gitt, så har vel i grunn ikke noe å klage over...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...