Gå til innhold

Masræva

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er en tøff dame, som har gått gjennom mye i det siste. Og jeg klarer ikke å fatte at du har så stor tålmodighet med den idioteksen din.

Si klart i fra til eksen din om at nå er det nok. Han har sviktet som kjæreste, men han har også sviktet som far. Som en voksen forelder, plikter man faktisk å avslutte forhold på en noenlunde ok måte før man i det hele tatt vurderer å hoppe inn i et nytt. Så her har han sviktet grovt, og det vil ta tid å bygge oppigjen den nødvendige kommunikasjonen og tillitsforholdet mellom dere som foreldre. Derfor kan du (med god samvittighet) si til han at han nå bør ligge veldig lavt, og ikke tråkke over grensene dine med det første.

Det virker som at denne mannen har makt over deg, og jeg tror du har mye å tjene på å bli litt tøffere. Kanskje bør du prøve å komme deg i terapi, om du sliter med å markere deg selv overfor han. Det er du som er i posisjon til å stille krav nå, og du bør starte med å stille et soleklart krav om at han slutter å slarve om deg med naboer. Om naboen ringer han igjen, bør han være såpass oppegående at han ber naboen om å passe sine egne saker. Om han mangler noe i topplokket, er minimumskravet at han i hvertfall ikke plager deg med disse dumme slarvesamtalene.

Så hadde jeg troppet opp hos naboen, eller skrevet et brev til han. Der budskapet er: "Pass dine egne saker. Jeg har det vanskelig, pga at mannen jeg stolte sviktet meg og barnet vårt på det groveste. Ikke legg stein til byrden. Jeg finner meg ikke i at du spionerer på meg som en 80 år gammel, halvsenil slarvekjerring. det er ikke mye å være stolt av at du klarer å såre og trakkasere en sviktet og sårbar småbarnsmor".

En dag er du på høyden igjen, og da vil du innse at eksen og naboens oppførsel er på et nivå som du ikke vil synke ned til. Og du vil ikke forstå hvorfor du i det hele tatt orket å bry deg om de idiotiske kommentarene deres. Prøv å bruke tiden på å bygge opp en ok hverdag rundt deg og barna. Selv om du ikke ser det nå, er det faktisk ganse hårreisende at eksen din tror han er i posisjon til å kommentere hvem du har besøk av. Snu maktforholdet, det er du som har alle de gode korta nå. Og husk at det er du som ikke har sviktet som forelder, og som derfor kan begynne å stille litt krav til eksen. Han har ingenting med hvordan du organiserer hverdagen din, så lenge barne er trygge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp igjen...

Skrevet

Ingen masræv her?

Skrevet

En siste dytt. Så, godnatt.

Skrevet

dytter, dette var så fint skrevet:-)

Skrevet

Er her nå... sovna visst i går :)

Tusen takk for gode ord. Xen vet hvor han har meg, og hvordan han skal "angripe" meg for å få meg til å føle meg liten. Men han er vel også glad for at naboene driver å sier fra til han, for da vet han til enhver tid hva jeg gjør, hvem jeg har besøk av osv... Så akkurat det passer han vel ypperlig.

Jeg kommer aldri til å klare å stole på noen av dem igjen, og jeg stoler heller ikke på xen når det gjelder barna, og det kommer jeg ikke til å gjøre på en stund.

Men jeg må bare ta tiden til hjelp, og håpe at dette går rette veien, sånn at jeg med tid og stunder kommer meg videre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...