Gå til innhold

ang. svigermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tingen er jeg syns svigermor kunne kommet LITT oftere på besøk, nå er jenta vår 8 mnd og svigermor har vert hos oss 2 ganger + dåpen etter at hun ble født, hun ahr 40 min å kjøre pluss ferge på 20 min, hun har ingen mann eller barn som bor hjemme som hun må ta seg av.

jeg syns det er litt dårlig av henne, det er første barnebarnet hennes, jeg vet hun er veldig stolt men syns hun kunne komme litt oftere.

sambo sier hele tiden at jenta vår kommer jo aldri til å bli skikkelig kjent med henne for han mener vi er så skjelden på besøk til henne (vi er der ca 1-2 ganger i mnd).

men jeg mener at hun godt kan ta seg en tur her av og til.

hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg er helt enig med deg akkurat der.

Men dessverre er det sånn i mange familier.

Jeg har også en svigermor som bare har vært her 2ganger +dåpen og ho bor bare ca 15min fra oss.

Men vi kan trøste oss med det at vi blir heldigvis ikke blir rent ned døra av svigermor som bryr seg om alt vi gjør og som ikke går oss på nærvene. he he.

Skrevet

Kanskje dere kan invitere henne bort, eller ta en prat og si at hun alltid er velkommen til dere og at dere vil at snuppa skal bli kjent med henne... Kan være hun er redd for å tråkke på tærne. Nå vet jeg ikke hva dere har snakket om, men hvis dere ikke har prøvd dette, så kan det være en måte..

Skrevet

inviterer du henne til dere da?

kan ikkje dere dra på besøk til henne?

bruke å spørre om å få komme til svigers i,deili å komme dit.de koser og holder på med ungene å sånn.å så får vi middag :-) ikkje at i forvente det altså.så invitere vi de på besøk å middag.

svigers er kanskje litt redd for å trenge seg på?

Skrevet

hei!

vi har det på akkurat samme måte. men her bor svigerforeldrene mine 15 min unna..

vi har ringt og spurt om de vil komme men virker lite interessert.

vi drar dit endel men nå begynner jeg å bli lei av at det bare er vi som tar initiativet her.

litt interesse må de da klare å vise..

de var her forrige helg og da har de ikke vært her på 2mnd!!

Skrevet

Jeg har sagt maaaaaangen ganger at hun må bare komme på besøk. men alikevel...kommer hun ikke.

vi er på besøk ho henne 1-2 ganger i mnd.

ser helst å slippe flere enn det pga, jeg mistrivst så innmari der fordi huset ser helt jævlig ut!

det er skittent og rotete og lukter BAD.

jeg må sitte å holde å jenta hele tide for jeg kan ikke slippe henne på gulvet for det er verken plass eller helsemessig forsvarlig pga skitt.

(dette har jeg ik sagt til sambo ang skittent å sånt, fordi jeg vet ikke hvordan jeg skal si det, men han vet at jeg ik trivst der da)

Skrevet

Da forstår jeg frustrasjonen!!! Det er tydeligvis ikke alle som synes det er like stas å bli bestemor... Men jeg vil bare si en ting. For meg er det veldi stor forskjell på "stikk innom en dag, da" og "vil du komme på lørdag kl 5 til middag" Vet fremdeles ikke om det gjelder dere, men kjenner veldig mange som inviterer med "stikk innom en dag, da.. og jeg synes på en måte ikke at det er en ordentlig invitasjon" Så hvis du ikke har prøvd den direkte måten, så kan du prøve den.... Og hvis alt er prøvd, så forstår jeg deg veldig godt at du ikke vil være en plass der det er veldig skittent!!!!

Skrevet

Skal vi bytte;-)?

Skrevet

hehe, kan vi godt, for jeg vil ha en som bryr seg litt mer:D

jeg har prøvd å invitere henne på alle måter.

Skrevet

har du innvitert henne på middag søndag klokka 4? lag yndlingsmiddagen hennar:) kankje viss du får lurt henne på besøk, innser hun hvor koselig det er og kommer oftere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...