Gå til innhold

Ullinnlegg eller papirinnlegg innerst???

Anbefalte innlegg

Skrevet

som ammeinnlegg. bruker dere ullinnlegg langt utover våren også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte det tom midt på sommeren, alltid ullinnlegg, aldri vært i nærheten av å få hverken brystbetennelse eller sopp - bankibordet!

Skrevet

Jeg brukte ullinnlegg hele sommeren sist, jeg. Trivdes med det. Ellers er det en smakssak hva man har innerst, der får du like mange svar som det er mulige kombinasjoner, tror jeg.

Jeg landet på at ullinnlegg fra ullrik med en lomme hvor jeg kunne stikke papirinnlegget nedi var den beste løsningen for meg. Da holdt jeg meg god og varm og lakk ikke ut til klærne. Dessuten trivdes jeg best med ullinnlegg som tåler maskinvask - har du håndvask-innlegg må du være nøye med å vaske, det gror fort bakterier i ullinnlegg.

Tenk deg at du har lette sommerklær på og blir fuktig på brystvortene av melka og det kommer en liten bris.... da blir det fort for kaldt selv om det er massevis av varmegrader. Dessuten regulerer ull temperaturen både opp og ned, så du blir jo ikke FOR varm på puppene, selv med ullinnlegg.

Skrevet

tusen takk for svar!! det hørtes veldig lurt ut med papirinnlegg inni lommen på ullinnlegget :)

Skrevet

papir-innleggene gjør fort at brystvortene blir såre, for det kommer ikke til luft, så det lønner seg ikke å bruke dem

Skrevet

Her er det mange ulike erfaringer ute og går...

Jeg brukte Avent ammeinnlegg innerst og ulla utenpå. Har aldri opplevd at de sitter fast i puppen. Ulla var alltid tørr og det fungerte topp for meg.

Brukte ulla på sommeren også. Fikk brystbetennelse midt på varmeste sommeren etter at jeg hadde sovnet i senga med puppen fremme(ammet altså), mens vinduet stod litt på gløtt. Skal utrolig lite til!

Skrevet

Jeg brukte papir. Men jeg fødte midt på sommeren og lakk ikke så veldig heller. Kommer til å bruke ull nå hvis jeg trenger. Flere som sier at man lettere unngår brystbetennelse og tilstoppede melkeganger dersom man bruker ull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...