Gjest Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Var inne her natt til torsdag og skrev at jeg skulle bli mamma, men håpet å rekke å levere eldstemann i barnehagen først.... barnehagen hadde ikke åpnet engang da Daniel kom til verden. Våknet ca kl tre med en ganske kraftig rie, og vannet gikk. Sto opp for å ta tiden og ringe føden, og da var det ti minutter i mellom, så jeg tenkte at dette kom til å ta litt tid... gikk å tok meg en dusj, og på den tiden var det plutselig fem minutter mellom, og de var kraftige. Jeg vekket samboeren min og fikk han til å ringe en venninne av meg som bor rett ved oss, så hun kunne kjøre meg til sykehuset, samtidig som jeg ringte mamma, så hun kunne komme å passe sønnen vår. Mamma har over en time vei å kjøre. Da jeg kom på sykehuset og ut av heisen sto jeg aleine med en kraftig ri midt i gangen og prøvde å la være å skrike... Da var klokka litt over halv seks. Kom på sykehuset halv seks på morgenen med forrige og. Han ble født klokka 1400.... Da jeg kom inn på føden, kom jeg rett inn på en fødestue, og registreringen begynte hun mens jeg lå i føde senga. Hun sjekket meg, og jeg hadde fem cm åpning. Jeg fikk noen rier som var helt sykt kraftige, og jeg kjente at dette gikk veeeldig mye raskere enn sist. Jeg ga beskjed om at jeg ville ha epidural, for riene ble heftige, så hun sa til meg at hun hadde bestilt det, men trodde ikke at det ble tid til det. Jeg sugde lystgass for harde livet, og ble herlig "full" mellom riene. Plutselig fikk jeg en syk trang til å presse. Jeg skrek til jordmor: Jeg må presse, hjelp meg da!!!!! Det er bare å presse i vei det, sa hun. Og det var en lettelse. Jeg presset det jeg kunne på fire- fem pressrier, også var han ute. Kvart på syv. Verdens søteste gutt:) Jeg ringte samboeren min og gratulerte han. Han hadde akkurat satt seg i bilen, og forsto ikke helt at det var over før han kom... Det var en utrolig fin fødsel, og jeg var overrasket og stolt av meg selv hvor lettvindt det egentlig hadde vært. Var glad jeg ikke rakk epidural. Utdrivningsfasen gikk veldig fint, selvom det var det jeg syntes var det værste forrige gang, så klarte jeg å ta meg sammen og stole på meg selv at jeg klarte det fint denne gangen... Dessuten var jordmor utrolig rolig og bestemt. Hun overbeviste meg om at dette gikk helt fint. Alle har forskjellige fødsler, men dette må ha vært en drømmefødsel. Jeg rakk ikke å bli svett engang, og trengte ikke å sy et sting. Nå har vi kommet hjem, og vi storkoser oss. Takker for meg her inne, nå går vi videre med en litt større familie, og har nok ikke tid til å bimme:) Dere må ha kjempemye lykke til!!!!
Kakebakesøte Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Oida, heftig lesning. Gratulerer med gutten din Kos deg!
~falck~ har fått baby! Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 Ååå så kos! Sånn fødsel vil jeg ha også) Gratulerer så masse:))
moki, har fått sin prinsesse! Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 Gratulerer så mye med gutten din! Og litt av en drømmefødsel ja:))
trebarnsmamma? Skrevet 26. januar 2008 #5 Skrevet 26. januar 2008 Oioioioi! For en rakett!!! Gratulerer!!! :-D
ja08 Skrevet 26. januar 2008 #6 Skrevet 26. januar 2008 Gratulerer med rask fødsel og ny gutt i familien. Pappaen stakkar som ikke rakk fødselen, men godt alt gikk bra. Lykke til med hele familien på 4:o)
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 26. januar 2008 #7 Skrevet 26. januar 2008 hehehe ble litt paff nå ja...tenk at du både har fødd-vært på sykehuset-& nå er hjemme...alt dette bare siden torsdag...fantastisk! så bra at alt har gått fint,både med deg & lille raketten din ) ønsker deg masse lykke til med nykomlingen )
melkekua™ Skrevet 26. januar 2008 #8 Skrevet 26. januar 2008 Sånn rask fødsel vil jeg ha ;o) Gratulerer med gutten! Kose dere masse!
Ninemi Skrevet 26. januar 2008 #9 Skrevet 26. januar 2008 Hørtes kjempefint ut. Gratulerer så mye! :-)
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #10 Skrevet 27. januar 2008 Tusen takk alle sammen:) Gled dere. Jeg kan sitte med ham i armene i timer, og bare se på ham og smile.
1baby,og 1 spire Skrevet 27. januar 2008 #11 Skrevet 27. januar 2008 Gratulerer så masse med lille gutten din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå