Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Jeg går og bekymrer meg konstant for om babyen her det bra, er frisk o.l Kjenner etter alt som kan være vondt og får panikk visst jeg kjenner noe som er ganske vondt, Har hatt litt vondt bak i ryggen/nede i korsryggen spesilelt på høgre side, og litt kramper på samme side framme på magen. Er ikke ondt men heller ikke behagelig. Har heller ikke kjent noe spesielt med liv siden i forgårs, litt men ikke så mye. Så nå er jeg redd for at noe er gale. Var oss jordmor på mandag og hun sa det trolig var bekkenløsning. Har jo så klart lyst å ringe jordmor, har fått ett mobilnummer så jeg kan ringe. Men er redd for å mase. Er jo lørdagskveld liksom, og jeg er sikkert overhysterisk! Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Er 21+4 i dag.....
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Det er normalt å ha dager med mindre aktivitet enn andre. Når barnet legger seg og sparker innover mot ryggen kjenner du ikke at barnet sparker. Barnet er nå også inne i en periode hvor det har lange soveperioder, slik vil det være frem til uke 30. Det er ikke før uke 26 du skal kjenne liv hver dag. Det er normalt å ha en del smerter og ubehag i svangerskapet. Smerter i ryggen skyldes ofte bekkenløsning eller hormonell påvirkning av leddene i bekkene som gir smerter i korsryggen. Smerter i magen er ofte ligamentsmerter som skyldes at livmoren vokser. Prøv å slappe av og nyte graviditeten. Det er mange uker igjen av svangerskapet og det er slitsomt å engste seg så mye. Du har nå kommet så langt i svangerskapet at det er liten sjanse for at det skal skje noe galt. Hvis du ikke klarer å slappe av ville jeg ha ringt føden og snakket med en jordmor der. Jeg synes ikke du skal ringe noen jordmor privat hjemme en lørdagskveld. Ønsker deg lykke til med resten av svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå