saInBa Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Jeg begynte å gi jenta mi på 1 år biola og litt melk for en ukes tid siden, og nå har hun fått skikkelig diare. Kan dette tyde på melkeallergi? Hun har spist yoghurt og og vi har brukt melk i matlagingen,men har ikke merket noe før nå. Noen som har erfaring eller råd om hva det kan være?
Gjest Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Det kan jo være at hun har fått et virus eller noe i magen, eller noe lignende. Det trenger jo ikke å være melka. Kanksje en kombinasjon av noe hun har spist? Ingen som har kan ha gitt henne noen annen ny mat? Barnevakt eller noe sånt? Så lenge hun har tålt ypuhurt før burde hun jo tåle biola nå. Jeg ville nok venta i noen dager og om det ikke gir seg innen rimelig tid ville jeg tatt det til en lege. Ingen vits i å gå første eller andre dagen, da blir du bare sendt hjem igjen..
Rose69 Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 Prøv å kutte ut biolaen. Junior på 1 år fikk biola og litt melk om morgenen.Men det blei så mange bæsjebleier (4-6 om dagen) og skikkelig myk / flytende avføring...så vi kutta ut biolaen og han fikk kun litt melk i grøten.Tydelig at det hjalp, for nå er det fin bæsj, 2-4 bleier om dagen. Lykke til!
saInBa Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2008 Takk for svar:) Det er ikke myk avføring,helt tynnt med gul farge (beklager detaljer) egentlig helt lik som i spebarnstiden.Bare litt tynnere..Får ta en tur til legevakten i morgen om det ikke bedrer seg.
Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Lurer også på om gutten min har melke alergi, han får svart olje lignende avføring men ubeskrivelig lukt. Han spyr også av og til. Men han har også spydd uten å drukket ku melk da.Skal til legen i morgen.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Nei det er ikke melkeallergi, det er i såfall laktoseintoleranse. Melkeallergi gir alvorlige reaksjoner, og man kan i verstefall få anafylaktisk sjokk. Kutt ut melkeprodukter en stund, se om det bedrer seg, og se hva som skjer hnår dere gir henne noe med melk i igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå