Frk. Vable Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Hvordan er symptomene? Eller ble det tilfeldig oppdaget hos lege? Var de veldig syk før det ble oppdaget? Greit å vite litt, før jeg løper til legen etter to dager med snørr og litt feber... Liker ikke lungebetennelse, altså..
nenja Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Gutten min har lungebetennelse, andre gangen han har det, og han er bare 2,5 år. Symptomer han hadde var feber i flere dager, hes, stygg hoste og surkling. Dro til legen etter han hadde hatt feber i 3 dager (altså 4 dagen) og fikk tatt cpt og lyttet til lunger. Fikk pencillin som han nå går på og skal gå på i totalt 8 dg. Det blir raskt bedring med medisin. En liten regel (så sant allmenntilstanden er bra) er å oppsøke lege hvis feber varer utover 3 dager. Håper dere slipper unna!
Frk. Vable Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2008 Ok, grei 3 dagers regel. Her har guttungen bare hatt feber max to dager i slengen. Men hostet og surklet 2 mnd. i strekk tidligere, så jeg løp jo ned døren på legekontoret... Og nå begynner han igjen å bli forkjølet, eller hva det er. Han har iallefall feber og er snørrete. Håper bare det er en forkjølelse. Diare har vel ingenting med betennelser i kroppen å gjøre, sant?? For han har det og... Er hysterisk mor idag! )
Gjest Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 Minsten hos oss hadde forrige uke 1 uke med diare, fire dager med høy feber 40-41 gr, og halsbetennels. Fikk penicilin og avsluttet den kuren på tirsdag. I dag var det ny tur til legevakten, påvist ørebetennelse og bronkitt og ny runde med penicilin...:-( Får håpe det holder seg til "bare" forkjølelse hos gutten din... Lykke til!
nenja Skrevet 26. januar 2008 #5 Skrevet 26. januar 2008 Tror ikke diare/løs mage har noe med selve lungebetennelsen å gjøre, men gutten min hadde også det. Har for meg at det har mer tilknytning til feberen enn lungebetennelsen. Som regel er lungebetennelse noe som kommer etter en forskjølelsesperiode. Se på denne linken, kanskje det hjelper deg litt mer: http://www.nettdoktor.no/legevakten/fakta/lungebetennelsebarn.php
Frk. Vable Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. januar 2008 Oi, stakkars liten... Her har han "bare" 38,5 foreløpig. Gitt han er stikkpille, så håper det roer seg. Lykke til selv!
Frk. Vable Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. januar 2008 Takker! Det finnes jo selvsagt masse mer enn bare lungebetennelse man sikkert burde være redd for å få, men lungebetennelse høres liksom så skummelt ut, og har aldri hatt det selv.... Ørebetennelse f.eks. har jeg litt erfaring med pga. eldste datteren vår hadde det mye som mindre. Ikke mindre fælt at de små har det, men... jaja, får lese litt på nettet om det, så er jeg så forberedt som jeg kan bli om noen skulle få det en gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå