Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

han har fått 20 tenner...trodde det var det de skulle få til nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør min gutt også. Han har fått alle tenner. Jeg trodde kanskje han hadde vondt i halsen eller noe men nå har han siklet så lenge at det kan ikke være det heller. Vet rett og slett ikke.

Skrevet

Kommer det flere jeksler allerede i 2-årsalderen altså? Min 2,3-åring har 16 tenner, av dem 4 jeksler. Kan han når som helst få 4 nye jeksler han da? Kanskje derfor han er så ofte forkjølet og har feber...

Skrevet

Men hva har forkjølelse Som kmommer av virus med det å få tenner og ikke?

Skrevet

Min gutt på to sikler også. -Mye! Vet heller ikke hvorfor.Han går med en konstant "V-hals" av sikkel på trøya.

Var på kurs med en logoped, å hun sa at sikling kan være et tegn på for stramt tungebånd. Dette kan man finne ut ved å se om tunga er formet som et hjerte ytterst på tuppen, altså et "hakk" i tungespissen.

Min gutt hadde ikke dette karakteristiske trekket, så logopeden sa at jeg trengte ikke bekymre meg for siklinga enda, det var værre hvis han var 4 år og gikk rundt og siklet! -men dette kommer fra en logoped, og ikke en lege!

Ellers vet jeg om et tilfelle med et barn på rundt to år som siklet mye, å da viste det seg at barnet hadde enormt store mandler.

Skrevet

Sønenn til veninna mi siklet også veldi mye.

Husker det var et eller annet som gjorde det værtfall som de fikk fiksa til legen . Husker ikke om det var medisin eller et inngrep som måtte til.

Anbefaler dere å få det sjekket ut om de fortsatt sikler veldig mye i 2 års alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...