beri Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 han har fått 20 tenner...trodde det var det de skulle få til nå..
alvis Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Det gjør min gutt også. Han har fått alle tenner. Jeg trodde kanskje han hadde vondt i halsen eller noe men nå har han siklet så lenge at det kan ikke være det heller. Vet rett og slett ikke.
Tredjemann på vei :D Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Kommer det flere jeksler allerede i 2-årsalderen altså? Min 2,3-åring har 16 tenner, av dem 4 jeksler. Kan han når som helst få 4 nye jeksler han da? Kanskje derfor han er så ofte forkjølet og har feber...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Men hva har forkjølelse Som kmommer av virus med det å få tenner og ikke?
MadameMimm Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Min gutt på to sikler også. -Mye! Vet heller ikke hvorfor.Han går med en konstant "V-hals" av sikkel på trøya. Var på kurs med en logoped, å hun sa at sikling kan være et tegn på for stramt tungebånd. Dette kan man finne ut ved å se om tunga er formet som et hjerte ytterst på tuppen, altså et "hakk" i tungespissen. Min gutt hadde ikke dette karakteristiske trekket, så logopeden sa at jeg trengte ikke bekymre meg for siklinga enda, det var værre hvis han var 4 år og gikk rundt og siklet! -men dette kommer fra en logoped, og ikke en lege! Ellers vet jeg om et tilfelle med et barn på rundt to år som siklet mye, å da viste det seg at barnet hadde enormt store mandler.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Sønenn til veninna mi siklet også veldi mye. Husker det var et eller annet som gjorde det værtfall som de fikk fiksa til legen . Husker ikke om det var medisin eller et inngrep som måtte til. Anbefaler dere å få det sjekket ut om de fortsatt sikler veldig mye i 2 års alderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå