Mlinn86 <3 william <3 Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Kan det være vondt og stikkende smertet nederste i magen??
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Vonde og stikkende smerter nederst i magen er som oftest ligamentsmerter som følge av at livmoren vokser. Ved kynnere blir magen helt hard i opptil et minutt av gangen. Kynnere forsvinner hvis du setter deg ned eller legger deg ned og slapper av.
Smånetta 14.mai Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 Harde. Rett og slett. Magen blir hard og litt mindre. De skal ikke gjøre vondt. De stikkende smertene høres ut som ligamentsmerter, ja. Man kan ha masse av det, spes første gang. Leddbåndene må strekke seg når livmoren vokser, det er ikke så veldig behagelig i den perioden magen vokser mest. Litt som strekk i musklene.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 Er det farlig med kynnere så tidlig? Uke 19. Eller er det vanligvis bare ligamentsmerter som følge av at livmoren vokser så tidlig?
Smånetta 14.mai Skrevet 26. januar 2008 #5 Skrevet 26. januar 2008 Kynnere er ikke farlig. Hos meg har de alltid begynt tidlig. 16 uker første gang og 12 uker denne gangen. Det hender de er vonde, men det kjennes mer som menssmerter. Da bør man passe på, kanskjje kontakte lege hvis man ikke får dem under kontroll ved å endre aktivitet. Sette seg hvis man går, står eller løper, reise seg hvis man ligger. De bør ikke være vonde, altså. Men kynnere er ganske spesielle. Det livmoren som trekker seg sammen, så magen blir ordentlig hard.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #6 Skrevet 26. januar 2008 Hvor lenge kan de vare før jeg må kontakte lege/jordmor? Tror jeg fikk noe som het kynnere i går. Varte hele kvelden, hadde ikke fått sovet etter jobb som jeg vanligvis må gjøre fordi jeg er så sliten etter jobb. Varte hele kvelden, men i dag borte når jeg våknet uthvilt var den harde magen borte.
Smånetta 14.mai Skrevet 26. januar 2008 #7 Skrevet 26. januar 2008 Kynnere blir harde i tak, liksom. Hvis de var vonde, og det gikk fint, gikk det greit denne gangen. Blir de skikkelig vonde, vil ikke jeg sitte her og si du bare skal se an. Du kan jo ringe jordmor på mandag og fortelle hva du opplevde. Jeg får ofte når jeg er sliten eller i forbindelse med stress. Hadde masse første gang uten at noe skjedde, så jeg er roligere enn legen min,egentlig. Men noen går overi for tidlige veer. Derfor bør du informere lege eller jordmor.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #8 Skrevet 26. januar 2008 Det var egentlig ikke i tak, men magen var veldig hard hele kvelden. Magen strammet seg veldig. Har ikke vært så hard før. Var det da kynnere?
Smånetta 14.mai Skrevet 26. januar 2008 #9 Skrevet 26. januar 2008 Det er litt vanskelig å si. Kan ha vært at du var oppblåst eller at magen var sliten også. Musklene kan jo bli harde når man er sliten. Kynnere synes, da. Magen blir mindre fordi livmora tekker seg sammen. (Du kan ha sett det etter en orgasme, f.eks.)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #10 Skrevet 26. januar 2008 Magen ble ikke mindre. Var helt som den pleier, men veldig hard. Tror selv at det var fordi jeg var sliten. Trenger så utrolig mye søvn, så må sove etter jobb hver dag. Hvis jeg ikke får gjort det blir jeg helt utslitt. Men det er vel ikke farlig det bare denne ene gangen? Bør jeg likevel ringe jordmor på mandag?
Smånetta 14.mai Skrevet 26. januar 2008 #11 Skrevet 26. januar 2008 Hvis ikke det kommer tilbake, så er det nok ikke så farlig. Neste gang du blir usikker, så bør du ringe. Å bare følge råd her inne, vil jeg ikke tilrå. Jeg er i hvert fall ikke utdannet innen helse, så jeg kan jo ikke si noe annet enn hva jeg har erfart og lest. Så lenge du slapper godt av i helga, så er det uansett mindre sjanse for at du merker noe mer før du blir sliten igjen. Kynnere er også styrt av dagformen, stress, fordøyelse osv, så det er vanskelig å sinår man ikke ser dem liksom.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #12 Skrevet 26. januar 2008 Takk for alle svar, lillemartemamma-igjen:) tar det med ro når jeg er hjemme, men ikke alltid lett på jobb, men prøver så godt jeg kan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå