Gå til innhold

Hva binder magen for små som spyr??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takker for svar;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unngå melk.

Drikke veldig små slurker om gangen, spis gjerne noe salt (ritz kjeks eller potetskruer/potetgull m/salt), her også veldig små biter omgangen. Litt død cola kan også være fint.

Jeg har ingen gode tips på noe som binder magen ved spysyken.

Skrevet

Blåbær /blåbærsuppe/ pure og risgryn.

Risavkok, byggavkok (tilsett sukker så blir det litt smak i det).

Loff.

Skrevet

Brus er for søtt, det er så søtt at det øker diare og kvalme. En blanding av eplejus og blå farris er bra.

Skrevet

Du får kjøpe flytende kull på apoteket, det binder magen med en gang, vet ikke hvor stor de må være for å spise det, men det vet de nok på apoteket:)

Skrevet

Fra legevakten ble jeg anbefalt å blande farris og eplemost.

Farris gir salter og eplemost gir litt næring. Det klarer til og med jeg å drikke, selv om jeg ikke kan fordra sjøvann (farris :-)

Skrevet

Er ikke helt sikker på spm, mener du hva som binder magen og avføringen? Da ville jeg kjørt på med blåbær. Hvis det ikke er løs mage som er problemet, men bare at barnet spyr hjelper det vel ikke så mye med blåbær for den binder kun avføringen. Jeg har hørt at cola hjelper i forhold til spying.

To-åringen min hadde en skikkelig runde meg omgangssyke i jula og da fikk vi i tillegg anbefalt av legen å gi Biola (har lest det en annen plass også, mulig det var her). Men han hadde veldig diare da.

Lykke til

Skrevet

Legen anbefalte spotsdrikke, da 2åringen min hadde spysyke i flere dager. Jeg kjøpte en flaske på butikken, og ga gutten noen små slurker. Han ble mye bedre med en gang.

Det er visstnok noen salter i denne drikken som hjelper mot spyingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...