Gå til innhold

Slimproppen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kanskje litt pinlig, men jeg vet ikke hva det er... Jeg vet det er noe som skal ut, men når, hvordan, og hvordan ser det ut? Gjør det vondt?

 

Trenger litt info her... Kanskje jeg bare er litt treg og uvitende =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den sitter øverst i livmorhalsen ettersom jeg har forstått det, og for min del løsnet den 5 dager før jeg fødte sist. Jeg kjente det "murret" i korsryggen, så jeg skjønte at noe skjedde, men jeg vil ikke si det var noe vondt. Synes det var litt ekkelt med slimet...Det var blankt med striper av blod, og det var såpass mye at jeg skjønte det var den som hadde løsnet.

Noen merker ikke at den forsvinner i det hele tatt, så igjen er det litt personavhengig som med alt annet ved en fødsel:)

 

Håper dette hjalp deg noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er forskjellige.

 

Noen merker at proppen løsner + slim.

Andre får masse slim, med litt bold i trusa = slimpropp.

Andre igjen merker hverken det ene eller det andre, men slimproppen kan gå dager før fødsel for det.

Hos noen går slimproppen når man er i fødsel.

 

Det kan ta lang tid fra slimproppen går til fødsel starter (uker/dager), eller slimproppen går tett på fødsel.

 

Hos meg gikk proppen over en uke før fødsel sist gang. Merket ikke mer enn litt slim i trusa.

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at jeg lurte på det samme sist svangerskap...og det jeg fikk beskjed om var at det var den proppen som sitter i livmor åpningen for å beskytte at ingenting kommer inn og at den "løsner" når prossesen "i fødselen" starter, min propp gikk når jeg beg å få rier ca 6 timer før jeg fødte og når den kom skjønte jeg hva det var selv om jeg ikke hadde sett det før, hadde jo litt sånn "guff" før som kom ut men ikke sånn som den proppen liksom...det samme var det med fødselen jeg bare skjønte det når det var den som startet og ikke "kynnere lurerier sammentrekninger"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...