Gå til innhold

råd ang. samboer..?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

i dag leste jeg(24) på samboeren min(28) sin side på facebook (inbox) pga den sto fremme da jeg kom hjem fra jobb. (han var ikke hjemme).

*Der hadde han og ei på jobb, som nylig er blitt separert, planlagt fest hjemme hos henne. Det skulle riktignok være en jobb-fest, men som de skrev så hadde de ingen å spør, men ei tidligere arbeids kollega kom kanskje til å komme innom en tur. Samb. min skulle visst ta med klær på jobb i dag, så skulle hun komme å hente han.

Tidligere i dag sa jeg at jeg kunne kjøre han på festen (han har tidligere sagt at det er jobb fest, men at han ikke vet hvor mange som kommer enda) og det syns han var fint.

på meldingene deres frem og tilbake var det ....masse ting og så sluttet alt med ;)

det endte med at de skrev sammen i dag på formiddagen hvor han skrev til henne og lurte på om hun fortsatt var gira på fest.

det var hun.

så svarte han at han egentlig ikke hadde så lyst på alkohol, men han tok med seg klær tilfelle han ombestemte seg.

så skrev hun at hun kunne finne en annen fest å gå på..

nå skal det sier at samboeren min er verdens snilleste også overfor ALLE andre, også jenter. Han er veldig snill og greit og en typisk gutt som mange jenter liker å være venn med.

Jeg blir bare så usikker, sikkert hormonene som RASER!! men jeg blir så lei meg, hvertfall når han ikke sier sannheten til meg....

huff...vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, er bare så lei av å gråte..har vondt i magen...jeg skal hente han på jobb etterpå, så da får vi snakke litt sammen, må bare si det som det er...

fikk forresten nydelig blmster i går. (får dette forholdsvis ofte..så tenkte ikke at det var noe "ugler i mosen" av den grunn...

nei....hva syns dere jenter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, jeg ville spurt han hva ordet "fest" betyr for han. Kodeord for noe?

Skrevet

Uff. Jeg skjønner så godt hvordan du har det, for jeg har selv vært i lignende situasjon mange ganger i mitt forrige forhold.

Det spiller egentlig ingen rolle om det virkelig er ugler i mosen, eller om det ikke er det, for det er uansett ikke holdbart at du skal ha det slik jeg vet du har det nå. Derfor må korta på bordet!!

Du må prate med han om det du har lst og om hvordan du føler deg.

HVid det blir viktogere for han at du har lest noe "privat" enn at du har det helt for j*lig nå, så sier vel det deg noe....

Lykke, lykke til. Jeg håper virkelig at det ordner seg.

Skal tenke på deg i kveld.

Skrevet

huff jeg GRUER meg så til å hente han. Jeg tror jeg skal ha fremme siden hvor alt står sånn at han ikke kan unnskylde seg...så får jeg høre hva han har å si.

han skrev et sted at "jeg er ble med uansett. Blir ikke mer morro enn man lager til selv ;) "

huff... er shaky..

Skrevet

Det vanskelige i denne situasjonen er jo - hva vil man faktisk vite.... Huff, stakkars deg, håper du ikke har noe å frykte, men finn ut av det nå, så du ikke sliter deg ut med å lure på dette framover.

Klem fra meg

Skrevet

Som sagt; det har jeg full respekt for.

Jeg vet ikke om det finnes så mange trøstens ord for deg i kveld... Men du kan jo få vite, at selv om min forrige samboer mange ganger gikk over streken (den streken jeg hadde satt opp), så har jeg den dag i dag fortsatt ikke grunn til å tro at det skjedde noe fysisk. Bare at han var så snill mot så mange, og at endel jenter overtolket (eller han likte oppmerksomheten) de positive vibbene han sendte ut.

Men det er du og han som må finne ut hva som er greit for dere. Og hvis det du har lest i kveld ikke er greit for deg, så må han respektere deg for det.

Men må du vente til han vil hjem? Kan du ikke sende han en melding og si at du har det fælt og trenger å snakke med han?

Skrevet

han er veldig avhengig av oppmerksomhet. Og jeg tror nok at han kan kan sende ut litt feil signaler til tider.

han er på jobb nå, men jeg har sendt melding til han og sagt at jeg gjerne vil snakke med han, og det syns han var greit. Han aner jo ikke hva jeg har lest..

han: is hva?? venter på tidenes jobbfest??;)

hun: Jepp!! Du ock ja! Blir bra det!! Monica svinger sikkert nedenom ho å!! Hvem andre da? Kommet på noen? Har ikke snakka så mye om det,orker ikke 'et navn' en hel kveld!!

han:hehe, godt tenkt. hadde vært verre enn døden med han en hel kveld. Har vært på tur et par dager, så har ikke rukket å tenke noe på det. Men tenker litt nå, og det er vel ærlig talt ikke mange å spør. Faktisk ingen.... haha, for en arbeidsplass.....

hun:Hehe! Tragiske greier det der!! Men drikker vel fordet? Kan jo samle noen av de gamle igjen da! Preben,Og noen. Kommer jammen ikke på noen!!

han:Jeg er på uansett:) får ikke annen moro enn det man lager sjøl;)

hun:Sant det!! Kan hente deg etter jobb! Prøver å få noen til å ta de siste timene for meg!! Prøver å bestikke Svein Tore. Han er det vel bare bråk med uansett?!

han:Flott, let me know when. ja

i dag:

han:Fortsatt like gira på fest i kveld?

hun:Åja!! du da? Hehe! Du må se om du gidder. Jeg kan finne meg en anna fest altså!!

han:hmmm, Tar med meg tøy på jobb så ser jeg. Akkurat nå merker jeg at det ikke frister så mye med alkohol.... Men det kan fort forandre seg. Venter litt og ser jeg;)

Skrevet

Kommntar blir vanskelig.

Det er jo vagt, men hvis det er helt uskyldig så kunne han jo vært åpen om det...

Men for å si det sånn; Det er ikke han som er den mest ivrige, ser det ut til....Hvis det er en trøst...

Men ikke feig ut, ikke skyld på hormonene. Hvis dette får deg til å føle deg neglisjert eller på annen måte dårlig, så er det grunn nok til å ta det opp med han.

Mitt nick er Krusemynthe, så kan du jo sende meg en privat mld hvis du vil.

Skrevet

var det noe gale med det? hadde ikke reagert i det hele tatt hvis eg hadde lest dette og det var mannen min og en kollega som skrev fram og tilbake.. virker jo kun som de skal ha det moro sammen som kollegaer og venner... trur dere hadde fått sjokk hvis dere hadde overhørt samtaler mellom meg og enkelte tidligere kollegaer uten at det lå noe mer i det... vi kunne ha en skikkelig tullete/flørtite tone, men det var jo bare for moro skyld...

Skrevet

Bra det du skrev du siste anonyme her, og det er ofte det at man ikke snakker om at man f.eks har en veldig god dialog med noen paa jobb - som river litt.

Jeg hadde en kollega, ansatt faktisk, som jeg hadde utrolig god kontakt med da vi jobbet sammen, aaaaaaaaaaldri noe tull, ikke noe kjemi paa den maaten i det hele tatt, mer at vi jobbet godt og kunne snakke om ting og tang da, ikke helt private, ikke betroelser. Dette snakket jeg alltid med samboer om, og han har aldri lurt paa om dette var noe mer, noe det heller aldri var.

I dag har vi god tone med det paret, altsaa min eksansatte, hans kone og min samboer og jeg. Helt ok, og veldig hyggelig. Vi bruker hverandre ogsaa som referanser.

Dersom min samboer hadde lest en av vaare mailer fra den tiden, UTEN aa vite at vi hadde en god tone og fleipet mye, kunne han virkelig misforstaatt naar jeg tenker meg om. Men jeg hadde ingenting aa skjule og han visste alltid at jeg hadde en ansatt/kollega som jobbet veldig bra og som jeg av avhengig av rent jobbmessig, samt hadde god kontakt med. Husker til og med at jeg snakket hjemme om ting og tang vi hadde snakket om, bare for aa demonstrere at det ikke var noe jeg ville holde for meg selv...

Lykke til med ditt i dag.

Skrevet

Men det er deg og din samboer..andre kan ha andre grenser for hvor de føler seg krenket eller blir sjalu... Finnes ikke en enkelt regel på hva som er å gå for langt.

Skrevet

Jeg mente nestsiste anonyme... ;o7

Skrevet

eh, Anonym 19:23, huff saa teit aa korrigere saann (jeg altsaa) =o)

Skrevet

jeg vet at han har en god unnskyldning uansett, men får ta det som det kommer.

Jeg tror virkelig han elsker meg og at det er meg han vil ha, det er bare det at han er SÅ utrolig glad i oppmerksomhet-

har alltid noen vittigheter på lur og et veldig glimt i øyet.

Har t.o.m. opplevd at folk har snakket om han som at han er så hyggelig og snill, uten at de vet at jeg er samboeren hans., så jeg vet med sikkerthet at han er veldig veldig snill og grei mot alle.

er bare så redd for at jeg skal bli såret.

leser jo stadig om folk her inne som har dårlige forhold, og jeg har hele tiden vært 100% sikker på at det kommer ikke til å skje med oss.

nå fyrer jeg meg sikkert bare enda mer opp. Skal hente han snart, så får jeg vise han dialogen på pc en etterpå og høre hva han har å si.

takk for mange fine svar.

Skrevet

Du må gjerne skrive inne en kommentar på denne linken i morgen... bare så vi vet at det går bra (for det tror vi så lenge vi kan) med deg;-)

Lykke til.

Skrevet

Ville ikke reagert hvis jeg hadde lest dette på typen sin side....ser ikke noe galt/unormalt i det..

Skrevet

Synes ikke dette er noe å bry seg om. Det jeg leser er helt uskyldig synes jeg.

Dersom du stoler på samboern din og vet at han er trivelig med alle så synes jeg ikke du skal blåse opp dette.

Hadde det vært mere i dette hadde det helt sikkert stått noe annet der, syne ikke det er flørt der en gang jeg :-)

Det er fort gjort å overtolke ting som man egentlig ikke skal lese. Man legger sikkert mere i det siden man ikke skulle lest det, men dette var jo veldig uskyldig!

Du kan jo evt si at du har lest det og så får du se reaksjonen da, MEN vær obs på at han kan bli irritert fordi du har snoket i hans private ting. Hadde blitt det selv jeg tror jeg...

Nei får håpe det ordnet seg!

Skrevet

hei hei.

tok det opp med han i går, og han skjønte ikke hva jeg snakket om med det første.

Så fikk han lese gjennom det, og da så han at et par av kommentarene der var litt på kanten. Han la seg helt flat og unnskylte seg. Han anter ikke hvorfor han har skrevet det han har. Han hadde heller ikke tatt med seg klær på jobb i går som han skrev at han skulle gjør. Heldigvis..

så spurte jeg ang. hun jenta. hva han syns om henne, og da sa han at han hadde ALDRI tenkt på henne som noe dame materiale. Han hadde egentlig ikke tenk på henne som dame engang. ( mitt syn på henne er at hun er lite attraktiv, men så blir ikke mitt syn så veldig objektivt da..)

så kom han med alt dette med at han ville aldri ha bygd hus sammen med meg, eller kjøpt ny bil og ikke minst, han ville ALDRI fått barn med meg hvis han var i det minste usikker på at det er oss to!

så nå tror jeg at jeg skal ta hele saken for gos fisk, og la det ligge, så får jeg heller være litt mer på vakt. Sa til han at han var veldig flørtete, og at han måtte være mer bevisst på hvordan han oppfører seg overfor andre, pga han kan fort sende ut feil signaler.

sånn...hehe så får vi se, tror nok det ordner seg

Skrevet

Tror ikke du har noe å frykte!!:)

Skrevet

Supert!!! DEt var godt å høre.

Skrevet

SNOKET i hans PRIVATE ting??? Hallo, pc-skjermen lyser mot henne, og der står hele samtalen? Ikke akkurat å snokke det vel?

Men HI, tror ikke han hadde vært så dum og latt samtalen stå på skjermen om dette var noe han følte han trengte å skjule... :)

Skrevet

Hurra, saa flott da! =o) Og saa var det stort av deg aa si dette: "...at han måtte være mer bevisst på hvordan han oppfører seg overfor andre, pga han kan fort sende ut feil signaler." Uten aa fokusere paa deg selv, flink du... =o))

Han forsto nok hvor viktig det er med tillitt for deg, og saa satte du deg veldig i respekt ved aa ta det opp synes jeg. 1-0 til deg.

Skrevet

Glad det endte som gjorde :) Kjenner til hvordan det er å ha en type som "alle liker"! Min er ganske kraftig og ikke modell akkurat (men verdens kjekkeste for meg!!!), men allikevel er jeg sikkker på han kunne pekt ut hvemsomhelst om han hadde blitt singel!

Skrevet

du siste som svarte som anonym:

samboeren er akkurat sånn!

eer glad det ordnet seg for oss, i dag har han vært så kjærlig om super omtenksom.

godt å få ryddet litt opp i ting ;-)

Skrevet

Bra jobbet sier jeg. Det er saa slitsomt aa bekymre seg og lure og trylle fram historier som ikke eksisterer osv. Jeg er ikke noen sjalu type i det hele tatt, men maa innroemme at jeg i svangerskapet kjenner bittelitt paa smaating. Helt komisk, tror bare vi er litt ekstra saarbare og vil bli sett, forstaatt og passet paa litt jeg, njaaah, hehe....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...