Gå til innhold

Hva gjør dere med putetrekket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det følger jo med putetrekk selv til de minste sengesettene til baby. Men baby skal jo ikke ha noen pute. Så hva gjør dere med putetrekket?

Jeg tenkte på å kanskje bruke det uten pute i senga som en slags gulpeklut, evt. med gasklut inni.

Hva tror dere?

De er jo så søte, så det er synd å ikke bruke dem til noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger dem også opp i senga, i håp om at hvis babyen gulper, så kan det være nok å vaske putetrekket...

Skrevet

jeg tenkte også å bruke putetrekket som underlag for gulp osv. Helt til samboer i sånn førstegangs-usikkerhet/redsel; Enn hvis han får hodet inni trekket og ikke får puste?? så nå tørr jeg ikke det :P

Skrevet

Det er så mye vi kan bekymre oss for. ;)

Hva med å legge putetrekket med åpningen opp da? Tror ikke babyen får hodet inni da?

Eller vi kan sy det igjen?

Skrevet

Babyen klarer ikke å løfte på hodet den første tiden, så det bekymrer jeg meg ikke for... Gjorde det til min førstefødte også... Da kan en jo heller ikke bruke dyne? :)

Skrevet

en nyfødt rører jo ikke så mye på seg, så jeg tviler egentlig sterkt på at han får hodet inni, men jeg tar ingen sjanser som den løve-mammaen jeg allerede er ;p

kan jo sy igjen ja.. eller legge det med åpningen opp som du sier.. hmm, vi får se hva jeg gjør ;)

Skrevet

Sant nok.

Da blir det putetrekk i senga da. Koselig. :)

Skrevet

Jeg legger det som "gulpeunderlag" i senga. Koselig å ha det der :)

Skrevet

Jeg skal ha pute jeg - sykehusputa beregnet på babyer... Så jeg skal da også bruke trekket. Sykehusputa er en pute som skrår godt nedover og som visstnok er bra for babyer å bruke.

Skrevet

Skal ikke bebi ha pute?? Det fikk jeg beskjed om at de skulle med mine to første barn iallefall..... Noen endringer siste to åra da tydeligvis eller???

Skrevet

De sier de ikke skal ha det, men jeg skal bruke pute. Babyputene er kjempetynne. Vil ikke at babyen min skal bli flat i hodet. Har noen av disse tilfellene der de har ligget så hard og uten pute som de sier de skal, og de har jo ikke nakke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...