Gå til innhold

Urolige bein

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei..

Er det noen andre gravide som er plaget med urolige bein.. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hvordan det føles men det er som at det klør eller kiler langt inni beina. Greier ikke å holdbeine mine i ro. Må bevege på beina hele tiden for ikke å bli sprø. Er 17+6 uker på vei og det begynner bare å bli mere og mere. Er dette normalt eller er det bare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner til den plagen der, den er grusom.

Har hvert plaget med dette i 4 av svangerskapa.

Det eneste som hjalp for meg (var værst om natta) var å følge et gammelt kjærringråd.

Legg et såpestykke under madrassen i senga di, det hjalp meg gjennom resten av sv.skapene.

Skrevet

huff..sliter med dette jeg også...har det i perioder selv om jeg ikke er gravid også. Har ingen råd dessverre! skulle gjerne hatt noen...men det med såpe stykke hørtes ut som et skikkelig kjerringråd....

Skrevet

Hei:)

Jeg har selv fått diagnosen restless legs... har d sånn at jeg ikke greier å være i ro med beina.

Skrevet

Jeg har hørt at det skal hjelpe å spise magnesium tilskudd - men du må spise det i ca 2 uker før det begynner å hjelpe. Men - du har jo lenge igjen...så det er vel bare å legge såpestykket under madrassen og kjøpe magnesium.

Lykke til!

Skrevet

Ja, har vært plaget med det både i forrige svangerskap og dette, helt forferdelig, går jo ikke an å sove eller noe! Fikk tips her inne forrige svangerskap om å ta kalsium-magnesium tabletter, er visst noe om at det er det kroppen mangler. De heter Cal-Mag Citrate og fåes kjøpt på helsekost forretninger, tror Vita også har dem. Virker umiddelbart her, tar dem med en gang jeg kjenner at kriblingen kommer og så virker det etter en liten stund.. FANTASTISK deilig å bli kvitt det!!!

Har merket at det blir værre hvis jeg er veldig sliten, nå har jeg sykmeldt meg 50% og håper at jeg blir litt mindre "rastløs" i kroppen når jeg får hvilt litt mer!

Skrevet

Hei igjen..

Takk for gode råd.. Skal prøve med båd såpestykke og kalsium magnesium tabletter..

Skrevet

Har hatt rastløse bein i 2 mnd. nå..Er oppe å går frem og tilbake i stua hver natt..skikkelig kjipt! Blir i alle fall ingen problem med nattevåk når babyen kommer,hehe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...