Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 hun blir 4 mnd om 10 dager.... tror dere jeg kan gi henne litt tillegg om kvelden (da tenker jeg på erstatning, ikke grøt) -kanskje d vil få henne litt roligere til natten?? eller er hun for liten for d ??? når begynner jeg med grøt til henne???
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Du kan gi både tillegg og grøt hvis du ønsker det... Det er ikke skadelig og begynne med grøt til 4 mnd.. Gjorde det selv jeg, og han sover 12 timer:D
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 sikker??? er ikke d aller best å vente lengst mulig lissom??? har blitt fortalt at tarmsystemet ikke utvikles helt før de er 4-6 måneder...og at en bør vente i d lengste med grøt... MEN jeg er villig til å prøve ALT !! er alenemor, og med en snuppe på 3 mnd+ som aldri sover mer enn 2 timer i strekk, er jeg villig til å prøve d meste ;o) da satser jeg på tillegg i kveld =) åå... håper hun SOVNER!!! =) thanx =)))
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 Vi begynte med grøt da lillegutt begynte å våkne ofte om natta; da syntes iallfall jeg at vi hadde ventet lengst mulig når det gjaldt å begynne med fast føde;) Har hatt 3 forskjellige helsesøstre og alle mener forskjellig når det gjelder dette, så der har jeg tatt det litt etter hva som har passet for vår baby. Lager du tynn grøt, sånn at den bare er litt tykkere enn melk (vellingaktig...), er det jo fortsatt forholdsvis enkelt for babyen å fordøye. Mme kan av og til være mer mettende, men er ikke alltid det hjelper... Gi tilbakemld om hvordan det funker med mme i kveld, da! Mammaer trenger søvn de også
Tussa og Sofie Skrevet 26. januar 2008 #5 Skrevet 26. januar 2008 Erstatning kan du bare gi, og grøt anbefaler de helt riktig fra 6 mnd til de som fullammes, dersom dette er nok og babyen er tilfreds, legger greit på seg osv. Men veldig mange begynner ved 4 mnd alder fordi babyene rett og slett trenger noe mer og mange gjør jo det for å se om de får bedre netter. Grøt og fruktpure osv selges jo fra 4 mnd, så ikke noe galt i å starte smått med smaksprøver på grøt eller velling på flaske snart. Min lille er 3 mnd og jeg kommer til å starte med velling om 2 uker da vi og sliter med nettene og spising hver time omtrent. Man blir litt desperat og forstår godt at du som er alene trenger litt mer søvn og hvile nå. Prøv med erstatning og er ikke det noe bedre kan du jo så smått forsøke en flaske med velling å se hvordan babyen reagerer, Jeg kommer til å prøve på dagtid første gang for å se hvordan magen reagerer, så ikke man har det gående hele natta ;o) Lykke til! (I endel andre land starter de med grøt osv ved 3 mnd, og da vi var små begynte også våre foreldre med grøt så tidlig, så anbefalingene endrer seg, men behovene er jo fortsatt forskjellig.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå