Gå til innhold

Kveldsrutine -hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta er 2 måneder. Hun har egentlig ikke noe forskjell på dag og natt. Har dere noe fast rutine på kvelden før legging når babyen er så liten? Etter hun har lagt seg er det uansett bare 2 timer til hun våkner og skal ha mat igjen, og da er hun gjerne våken en stund.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte med faste rutiner når han var ca 3 mnd.. det gikk kjempe fint.. han sov hele natten fra 3 mnd så slapp å stå opp med mat om natten. Men er bare å komme seg inn i rutinene og fortsette med det sellom de våkner om natten. Mitt råd hvertfall:)

Nå er han snart 9 mnd.. bader kl halv syv, så spiser å legger seg mellom 19.00-19.30

Skrevet

Her markerer vi kveldene med å dempe lyset i stuen først og fremst. Lillegutt er 4 mnd nå. Da han var to mnd la vi han ca kl 21. men han våknet ikke før vi skulle legge oss for å få mat, og sovnet med en gang vi la han ned igjen. nå er vi nede i at han legger seg mellom kl 19.30 og 20.00. da starter vi med å gå på badet. vaske øyne, hender, hals, bak ørene (samler seg litt melk her), og i rompa. ofte bader han også enten i badebøtta si eller i badekaret. Så er det på med pysjen og inn på soverommet for å få siste pupp. dette er ofte bare for kosen sin del. Så legger jeg han i senga og synger to faste sanger til han. Natta lille venn og ut. Døra til soverommet står åpen så han kan høre oss hele tiden.Virker som han synes det er trygt og godt.¨Vi går mye inn til han for å gi han smokken. Noen ganger trenger han litt ekstra kos og at vi stryker litt på han. dette var vår kveld :)

Skrevet

Vi burde vel endre litt på vår kveld kanskje. Vi har hatt henne oppe sammen med oss til vi legger oss. Hun har sovet på sofaen i mellomtiden... :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...