Gå til innhold

Første måltid med mme... :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, nå har jeg gitt det første måltidet med mme.....og han sover som en stein... :)

Har sliti litt de siste ukene med melka og amminga....han gidder ikke suge mer enn 2-3 min...etter det må han jo jobbe litt og det gidder han ikke..slitsomt...

Har blitt mye sutring og skriking og lite soving på dagen...natta har alltid gått bra...Jeg har pumpet meg de siste uke mellom måltidene for å ha en flaske på kvelden..

Føler nå at jeg ikke har nok til han og det blir ikke akkuratt mer av at han ikke gidder suge!!

Idag har han nesten ikke sovet på dagen...sto opp kl 730, spiste 830, sov 930-1030. Neste lur er nå!!! Sovnet kl 1730..

Håper bare at magen hans tåler dette...*krysser fingrene*...

Han fikk en flaske med 100 ml.....drakk og kosa seg....jeg tenkte vi skulle ha en pause sånn ca halvveis med det var ikke populært nei...hehe...skreik som besatt...så droppa pausen og spiste alt i ett jafs....stakkars lille gutten min...

Så nå sitter mor her og gråter fordi hun ikke ga dette tidligere idag...snufs....men nå er han fornøyd da....

Han er forresten straks 4 mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint at han synes det var godt da, og så deilig for deg om dette fungerer så dere får bedre dager. Må ikke være lei deg for at du ikke har gitt dette før. Du har prøvd så godt du kan ;o)

Han er jo snart 4 mnd og tåler det sikkert fint, eller så finnes det jo flere merker å velge imellom skulle det bli ugreit!

Lykke til!

Skrevet

Takk Tussa og Sofie... :)

Ja jeg har virkelig prøvd å fullamme...men nå er det nesten ikke forsvarlig å prøve lenger føler jeg..

Tenker at han kan få en flaske i ny & ne når han virkelig er sulten og det ikke er nok melk ;)

Han sov fra 1730-1845...tror han våknet av litt vondt i magen..gråt litt, gulpet litt..og så var det bedre.. Fikk pupp 1930 spiste til han måtte jobbe litt ekstra..(ca 6-7 min) og så 90 ml mm på flaske...La seg for natten kl 2000...God og mett håper jeg... ;)

Håper vi får en bedre dag i morgen...med eller uten mme... :o

Skrevet

Vi begynte også med MME på kvelden og nattmåltodet til gullet vårt da hun ble 4 mnd. da startet vi også med smaksprøver på grøten(på 4 mnds dagen). Det gikk hhhhlt fint, og hun sov lengre enn hun hadde gjort på lenge :) Jeg hadde fått for lite melk pga mye stress og styr mellom 3. -4. mnd- hun spiste hver 2.t hele natta- zzzzzz. Fant ut at jeg ikke ville/klarte det.

Ikke ha dårlig samvittighet! Jeg måtte selv jobbe med meg selv da jeg begynte å amme mindre, men så leste jeg at antistoffene som er så viktige i MM, blir konsentrert i melka når vi ammer mindre :) Da ble jeg glad.

Lykke til!

Skrevet

Månestråle32.....Hvor mye og hvilken grøt startet du med??

Ble også glad for å høre om antistoffene :)

Jeg blir så lei meg når jeg tenker på at han gråter fordi han er sulten.....snufs....stakkars lille vennen min....

Men nå blir det forhåpentligvis bedre...og kanskje jeg får en litt mer fornøyd gutt...

Han har nesten alltid vært blid og fornøyd..(alle sier: Han gråter aldri jo)...men de siste dagene har det vært litt mer sutring og gråting...

Takk for at dere kommer med oppmuntrende ord til meg...trenger det....TAKK !!!

Skrevet

ikke tenk på det som et nederlag! vet mange som gir ekstra tillegg på kvelden, sånn at ungen skal sove litt bedre!

om du vil "vedlikeholde" amminga kan du jo pumpe jenvlig, og øke produksjonen også om du vil, så slipper han å "jobbe"for maten som nevner..

nå kan du jo snart begynne å introdusere grøt også!

lykke til !

Skrevet

Anonym.... Jeg driver og pumper og pumper.... men synes det er vanskelig dette her.... Når han har spist tror jeg ikke han er veeeeldig mett, men mett nok....så venter jeg ca 1 time og pumper meg..får da ut ca 40-60 ml...og så skal han ha mat igjen 2-3 timer etter pumping... Jeg synes liksom det ikke fylles opp nok til han... Uff...

Kanskje han ikke liker puppen lenger?? Virker som om han koser seg mer med flaska... sukk...

Ååhh ja...gleder meg til å begynne med grøt...

Skrevet

synes ikke du skal ha dårlig samvittighet, ingenting er viktigere enn at babyen din får den maten han trenger, om den nå måtte komme fra pupp, flaske eller tube, hehe=)

at han koste seg mere med flasken kan komme av at da slipper han å jobbe så hardt for å få maten=)

selv har jeg alltid gitt mme og det har fungert så fint, di første dagene da jeg amma fungerte overhode ikke, lillemann skrek og skrek og ville ikke sove, så fikk han suge på en sprøyte med mme og da var det som å ha fått tildelt en ny gutt=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...