Gå til innhold

kordan lager dere fruktmos/grønnsaks mos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilken frukt og grønnsaker bruker dere??

knuser dere det til grøt i food prosessor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper ferdigfryst frukt/bær i pose og fersk frukt, har det i miksern, og tilsetter litt appelsinjuice eller eplejuice. Lager ganske mye og har det over på isbitbrett, fryser det og tar de deretter i fryseposer. Det samme med grønnsaksmos! Tilsetter da litt av vannet jeg kokte de i og litt olivenolje. Kjempegenialt, kan lage for en uke!

Skrevet

Vi brukte potet, gulrot, broccoli og kålrot til å begynne med. Moste den med stavmikseren sånn at det ble veldig finmost. Når barnet ble større tok jeg å moste litt med stavmikseren, og så tok jeg litt å grovmoste med gaffel. Og så blandet jeg det sammen igjen, sånn at barnet fikk litt grovere konsistens. Tilslutt fikk han kun most med gaffel.

Når det gjelder frukt så måtte vi koke frukten litt, for fruktsyra ble for sterk for magen til gutten vår. Men dette er individuelt. Vi lagde mos av eple (og drysset litt kanel på når vi serverte), eple- og mangomos, eple- og pæremos, pæremos, aprikos- og sviskemos. Moste med stavmikseren det også.

Ja og så brukte vi å lage banan- og avocadomos, men det kokte vi selvfølgelig ikke:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...