Gå til innhold

drakk dere noe alkohol før dere visste at dere var gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg drakk på nyttårsaften, kanskje 4 vinglass fordelt utover hele kvelden. Det var vel på nyttårsaften eller 1. nyttårsdag jeg ble befruktet. Altså drakk jeg iløpet av svangerskapets første uker.

 

Hadde bestemt meg for å ikke bekymre meg over dette før testen viste positivt, men nå må jeg si jeg er bekymra likevel..

 

Men det er vel ganske vanlig? Mange andre som drakk alkohol i jula/nyttår??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jag drack också på nyårsafton och jag måste blivit gravid den23 december... Man kan ju inte veta..:-(jag har ju en son på snart o fyra år och när jag blev gravid med honom testade jag negativt först, och trodde inte ja var gravid, så ja festade... Men det gick bra med han så vi får hoppas att det går bra denna gången med... Jag tror dom flesta har varit i den situationen;-) i alla fall com flesta jag känner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk en del 5.juledag... Er aldri ute til vanlig, men da skulle jeg ut. Første gang på noen år..:) Var overbevist om at jeg ikke var blitt gravid den pp ettersom jeg blødde i 5 dager da jeg hadde el. Hadde el rundt julaften en gang, og fikk positiv test 3.januar.... Må si jeg har litt dårlig samvittighet, men samtidig kan jeg ikke gjøre noe med det nå. Tror ikke du skal bekymre deg. Det viktigste er jo at du styrer unna alkohol nå som du vet at du er gravid..:)

 

Lykke til!!

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk også i begynnelsen av svangerskapet. Hadde ikke ventet å bli gravid så fort! Må ha blitt gravid på første forsøk, er jo ikke moro å ha drukket, men fint lite å gjøre med det nå. Får heller passe godt på hva jeg putter i meg fra nå og fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei fyllekule tre dager etter at spiren ble unnfanget denne gang...

 

sist gang visste jeg ikke at jeg var gravid før det hadde gått en stund, så hadde mange fester... men hun er frisk og rask.

Legen beroliget meg med at så lenge det ikke er gjennom hele sv. skapet man drikker, så gjør det ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk også i jula.. ca en uke ette unnfangelsen.. men jeg tror ikke det er noe å bekymre seg for nei. Det er nok veldig mange som har blitt gravid uten at d var planlagt, og det går ikke an å drikke bare rett etter man har hatt mens. -bare for sikkerhets skyld...

 

Så jeg syns ikke du skal gå å bekymre deg for dette=)

 

Lykke til videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff.. jeg drakk også, ble unnfanget på nyttårsaften i tilegg og jeg har aldri vært så full før som da:(

Ikke no gøy å vite i hvertfall.

det er kjipt å ha det på sanvtigheten i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe hos meg var d så godt planlagt at jeg visste egentlig at jeg ble gravid før jeg var d hehe

så ingen drikking på meg,..men forstår d er mangen som har gjordt d da..d er jo ikka mangen som vet at de faktisk er gravide da før mangen uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg ble gravid i romjula en gang. Jeg skulle på fest andre helga i januar og tok derfor en test. Den var negativ og jeg koosa meg med flere glass. Etter helga kom ikke mensen og jeg tok en ny test. Den viste da positiv. Det er lite å gjøre med det nå. Jeg håper alt går bra alikevel. Jeg tror mange små spirer har vært med på en fyllekule, og kommet helskinnet gjennom det. Det blir iallefall lenge til neste fest (med alkohol)! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant jo ut på fest at jeg var gravid jeg... Satt å tenkte "Hmmmm, er det ikke litt lenge siden jeg har hatt mensen nå?" Og da skjønte jeg at jeg var gravid.. slutta å drikke og ringte samboer. Kjøpte test på mandagen som var postiv etter 2 sek. Var 6 uker på vei da.... Kom ut ei alldeles nydlig, velskapt jente "noen" mnd. senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi hadde ikke planlagt å få barn enda vi, så det ble noen vinglass hele jula og nyttår igjennom... Da mensen ikke kom uka etter nyttår, ble jeg litt mistenksom og tok en test, bare for sikkerhetsskyld liksom. Tenkte det kunne jo ikke være tilfellet, går på pilla og greier... Viste seg at jeg er av den ene % de ikke virker på, så nå blir det septemberbaby på oss... Ble litt satt ut, men nå gleder jeg meg masse!! Er 7+6 i dag, så dette skjedde nok et par uker før jul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble et par glass vin i løpet av julen, men ikke mye. Hadde ikke lyst til å ha det "fór artig" i tilfelle jeg hadde blitt gravid. Regnet ikke med det men...Haha! Ikke rørt alkohol siden og kommer heller ikke til å gjøre det. Selv om de franske bedyrer hvor sunt det er i små doser... :-P

 

Kyoto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...