Maritbrud Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Hei Trenger litt innspill på hva dere synes om dette. Vi har laget invitasjonene selv (jeg har kort-laging/scrapping som hobby), så vi har lagt mye tid og omtanke i invitasjonene. I de skrev vi "s.u. innen 01.feb på til "bruden eller brudgommens navn" på tlf ..... " I dag fikk jeg en sms fra en av gjestene som sa han ikke kunne komme. Jeg synes det var merkelig å svare på sms, og føle mæ litt såra faktisk. Synes liksom det minste man kan gjøre når man faktisk har blitt invitert til et bryllup er å ringe og si i fra personlig.... Hva synes dere?
Gjest Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Det hadde jeg ikke reagert på. Siden dere har oppgitt mobilnummer, så må dere jo forvente å få SMS'er. Og SMS er jo en svært, svært vanlig kommunikasjonsform for tiden, da, så hvorfor ikke svare på bryllupsinvitasjon på den måten også! :-)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 Jeg svarte på sms på bryllupsinvitasjonen fra kusina mi og mannen. Håper og tror at hun ikke hadde noe imot det... Svarte noe sånt som "Tusen takk for invitasjonen! Vi kommer! Gleder oss!". Mulig jeg heller hadde ringt hvis vi ikke kunne komme. Vet ikke helt.. Når det forhåpentligvis blir vår tur til å sende ut invitasjoner, så vil jeg gjerne ha svar på sms. Men så har jeg litt telefonskrekk også da....
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Seriøst? Er ikke rart det er krig her i verden om man skal føre seg såret og sur over spnne ting..
meg... Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Hadde heller ikke reagert negativt på det. Fint at folk sier fra i alle fall!
Jannamor Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 Vel hvis man eier litt etikette og har litt greie på folkeskikk og regler i forhold til bryllup så gjør man IKKE det. hehe Vær glad personen ikke kommer hehehe Jeg hadde ringt opp på trass tror jeg
Vannmann35 Skrevet 28. januar 2008 #8 Skrevet 28. januar 2008 Jeg hadde ikke reagert på det nei :-) Jeg synes selv det er naturlig å svare på sms eller e-post. Har selv et snev av telefonskrekk og kvier meg alltid for å ringe til folk, selv til mine nærmeste venner. Hater småprat... Jeg liker å kommunisere skriftlig eller ansikt til ansikt.
Mininni Skrevet 28. januar 2008 #9 Skrevet 28. januar 2008 Enig med Jannamor. Det er ikke akkurat VELDIG god etikette/skikk og bruk å svare pr SMS. Og når man ikke kan komme er det jo ikke for mye forlangt at man ringer og beklager og ønsker lykke til på dagen osv. Men tror det er mange som gjør det pr SMS likevel. Selv liker jeg å holde på etiketten, så jeg svarer på de aller fleste skriftlige invitasjoner med skriftlig svar
lutefisk Skrevet 28. januar 2008 #10 Skrevet 28. januar 2008 Det hadde jeg ikke reagert på i det hele tatt, men folk er forskjellige. Jeg foretrekker skriftlig svar fremfor muntlig. Orker ikke tanken på at folk skal ringe oss ned for å si om de kommer/ikke kommer, og sannsynligvis stille 100-vis av spørsmål siden de har meg på tråden. Jeg vil ha svar via mail, sms eller fra foreldrene våre som jeg setter opp som kontaktpersoner.
blirjegsnartmamma Skrevet 28. januar 2008 #11 Skrevet 28. januar 2008 Vi syns det var helt okei med svar på sms. Vi var begge i full jobb, og hadde ikke tid til å snakke med 80 gjester.. Blir fort litt prat når man rigner for å bekrefte/avkrefte - unnskylde.. Det er jo "moderne" tider.. hehe Men forskjellig fra person til person..
brooklyn Skrevet 28. januar 2008 #12 Skrevet 28. januar 2008 var skikkelig stresset i tiden vi ventet svar fra alle gjestene (hadde nettopp begynt i jobb igjen etter permisjon), så jeg for min del, synes det var deilig med sms, så slapp jeg å prate med alle gjestene..Det tar jo alltid lengre tid med telefonsamtale enn med sms... Men der er vi nok forskjellige, alle mann!
Morango 29.05.2007 Skrevet 28. januar 2008 #13 Skrevet 28. januar 2008 sms er blitt mer og mer legalisert som svar-måte på mange arenaer... bare tenk hvor mange situasjoner man varsler andre på sms... "er forsinka- kommer strx" "kjøp melk og brød, bonzo er død" hehe men er enig i at det ikke er så utprega "god" etikette å melde avbud til bryllup på sms. men se på det som om de fulgte oppfordringen i henhold til "s. u" og nå vet du hvilket antall gjester du skal forholde deg til- ikke sant?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå