Gå til innhold

Hva er egentli helsesøsters jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 9 uker nå. Vi har enda ikke sett noe til helsesøstra. Hva er det egentlig normailt at hun skulle ha gjort på denne tiden???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I løpet av de to første ukene hadde vi "hjemmebesøk", dvs vi var på helsestasjonen.

Også hadde vi 6 ukers kontroll, da var vi både hos barnelegen og hos helsesøster.

På 3 mnd kontrollen fikk han vaksine.

Og mellom disse faste kontrollene, har vi vært der og fått råd om søvn, eksem, mitt kosthold, o.l. når vi har hatt behov for det.

Skrevet

Har vi da blitt fulgt opp for dårlig, eller er det vi som er for lite initiativtakere?

Hun ringte en uke etter vi kom fra sykehuset. Da spurte hun hvordan det gikk med ammig (noe som ikke har fungert for oss). Hun sa hun skulle ta kontakt på nyåret, men jeg måtte ringe henne her om dagen for jeg ikke hadde hørt noe fra henne.

Trodde kanskje hun ville følge ekstra opp siden jenta ble født tidlig og vi plages med amming. Dette er første barnet vårt. Men kanskje er jeg bare kravstor? :-)

Skrevet

Merkelig. Kan du på en eller måte ha fallt ut fra "listen" hennes...??

Skrevet

ta kontakt med helsesøster eller helsestajonen!

hun skulle vært hos deg etter fødselen,hatt 6 ukers kontroll på helsestasjon og satt opp barselgruppe

ring på mandag!

Skrevet

Her tok helsesøster kontakt da snuppa var 5 uker, og kom på hjemmebesøk samme uka. Men jeg hadde frem til da vært til jordmora og veid snuppa flere ganger. Dette hadde jeg gjort på eget intiativ, fordi jeg ville følge med vekta til snuppa, for å være sikker på at amminga fungerte.

Men det kan hende som hun her oppe sa at kanskje du har falt ut av lista til hs. Det skjedde med ei på barselgruppa mi og. Ta deg en tur innom for å ta en kontroll på ungen da:) Så havner du på lista igjen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...