Kjærlighet <3 Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Er det det samme? Tenker på disse damene (finnes sikekrt menn og, men jeg har bare sett damer:-) som jobber på føde og barsel avd og som er barnepleiere... Noen som vet hva slags utdanning en trenger?
NormaJean Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 en barnepleier er vel en form for hjelpepleier som er "spesialisert" på barn. jeg tror muligens at på endel sykehus forsvinner endel av disse damene ut etterhvert da det var mye mer vanlig å bruke "ufaglærte" som pleiere før i tiden og nå forsvinner de ut grunnet alder og blir erstattet med sykepleiere. Vet bare at på min avdeling så har vi 2 barnepleiere som er godt oppi åra. De går av med pensjon etterhvert og vil bli erstattet med sykepleiere da man ikke har så mange hjelpepleiere og "pleiere" på barneavdelinger lenger. Hvordan det er på fødeavdelingene vet jeg ikke, mulig det er litt annerledes der. men en barnesykepleier er en sykepleier med videreutdanning innen pediatri.
ambumamma Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 hei. jeg utdanner meg nå som baresel og barnepleier som det heter. Dette er et eget fag. Vet det er skole på gjøvik og nå ny oppstartet i østfold. Det er også brev kurs utdanning på dette, men det er ikke nokut godkjent så da har du egentlig ikke de rette papirene når man skal søke jobb. for å gå dette må du ha fagbrev som hjelpepleier, barne og ungdomsarbeider eller omsorgsarbeider
ambumamma Skrevet 26. januar 2008 #5 Skrevet 26. januar 2008 hvor er du fra forresten? serf vi har termin ganske likt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå