Gå til innhold

Sint på mannen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sint på mannen min!

Vi har kjøpt oss nytt hus, og endelig har vi nok plass og hage og det vi ønsket oss. Men nå bare klager han og er sur over regninger og utgifter han tror vi kommer til å få, enda vi har god økonomi. Kan han ikke glede seg litt over det vi har oppnådd? Han er ikke fornøyd før han får meg sur også. Slik er han med alt mulig, akkurat som han ikke har det godt før jeg blir lei meg?

Hva skal jeg gjøre!!!???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han rett og slett er bekymret og føler ansvaret ved å ha store verdier. Kanskje "forsørger-genet" har slått til, og han vil ha trygghet rundt familien sin.

Jeg foreslår at dere setter dere ned og setter opp budsjett og blir enige om å spare et lite beløp hver måned på en "om-noe-skulle-skje" konto.

Men jeg kan kjenne igjen følelsen over at han ikke gir seg før du er like miserabel som han. Kanskje han føler at du ikke tar han helt på alvor? Du gjør jo sikkert det, men hvis det er hos oss, og jeg svarer med "det er ikke noe problem, det ordner seg etc" så føler han at han ikke blir forstått, at jeg bagatelliserer bekymringene hans (han gjør det samme selv, så det er noe vi begge må tenke på).

Du spør hva du skal gjøre, prøv å få han til å komme med en løsning eller noe konkret, som f.eks. å sette seg ned og lage budsjett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...