Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Er 25+3 dager idag.. kjenner lite liv i forhold til det jeg f.eks gjorde forrige søndag.. hadde mareritt inatt om at babyen min var død:( Åhe.. det er helt forferdelig.. syns jeg kjenner litt bevegelse av og til, men det er ikke nok liksom.. må få bekreftet at barnet "lever" ved at det sparker og gir tegn fra seg flere ganger for dagen, og kraftigere spark enn det jeg har kjent til nå... Noen andre som har/hatt det slik?? Hva skjedde, hva gjorde dere, var alt ok med baby????
mie76 Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 Liv er bra :-) Og bevegelsesmønsteret til babyen endrer seg gjennom svangerskapet. Men, når det er sagt, så synes jeg dette er utrolig dumt å gå og tenke på, det er kjempevondt å ha det slik, jeg synes du skal ringe til fødeavdelingen eller jordmoren din, og fortelle at du er bekymret. Jeg gjorde det en gang ved forrige graviditet, og ble svært godt mottatt på Ullevål! Masse omsorg... Alt var bra med gutten min, forresten :-) Så min absolutte anbefaling: det er bedre å sjekke ti ganger for mye, enn en for lite.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 Jeg er i uke 25 og i noen dager har jeg også kjent mindre liv enn før. Har kjent litt bevegelse da, men ikke så mye. Men i går var det plutselig leven hele dagen med dunking, sparking og romstering igjen. Jeg tror det er normalt at man har stille perioder. Kanskje babyen ligger sånn at man ikke kjenner bevegelse også. Har ikke vært så bekymret, for jeg har ikke hatt følelse av at det har vært noe galt. Men lurer av og til på om jeg burde bekymre meg. Leste forresten i boken jeg fikk av legen om uke 25: "Nå vil du etter hvert begynne å kjenne at barnet beveger seg hver eneste dag."
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #5 Skrevet 26. januar 2008 hei.Noen sier at det hjelper og drikke 2 store glass med iskaldt vann.Liksom "tømme" det i segDa er det ofte at det plutselig blir mye liv... Verdt å prøve kansje?
zadine Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 så greit å se at det er nokså normalt å ha det slik. Jeg fant dette innlegget rett etter at jeg hadde lagt inn et selv om lite liv.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå