Gå til innhold

Ang. koking av flasker og koking av vann til mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca 1 mnd siden sa HS at vi trenger ikke koke flaskene til lillegutt på snart 10 mnd lengre.

Det jeg lurer på er; må en koke vannet til mme da?Har gjort det til nå,men lurer på om det er nødvendig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må hvertfall ikke bruke varmt vann fra springen, det inneholder flere bakterier enn kaldt vann. Det er ikke så mye styr å koke vannet, så vi gjør det fortsatt. Du kan evnt koke vannet, avkjøle det og varme det opp igjen når du skal blande mme

Skrevet

Det slutta vi også med da han var 6 mnd... fikk samme beskjed.. Har gått på ferdigblanda mme frem til han var 7 mnd...Nå bruker jeg vanlig kaldt vann når jeg blander MME . setter det i kjøleskapet og varmer det opp når han skal ha:)

Lillegutt er nå snart 9 mnd..

Skrevet

Vi bruker bare kaldt vann fra springen.. noe LEGEN sa vi kunne.. gjør selvklart det da.. men jeg bruker kaldt og varmer melka i micro når han skal ha..

Han har ikke hatt noe skade, vært syk el noe etter vi begynte med det, så er nok sikkert...

Skrevet

Takk for svar.Vi koker opp vann og har det på termos.tar da vannet ifra termos oppi flaska og blander i pulver.

Da er jo vannet kokt,og melka blir helt fersk.

Visste ikke at det var masse bakterier i det varme vannet i springen,så det var godt jeg spurte før jeg gjorde det!!

Skrevet

Vi beskjed om at etter 3 mnd var det ikke nødvendig å koke vannet lenger for vi har så fint og reint vann i springen allikevel. Fikk ikke beskjed om det før han var 4 1/2 mnd, da, så fra da av har vi ikke kokt vannet og ikke hatt noen problemer. Trengte da heller ikke å koke flasker, men bare vaske dem i vaskemaskin. Vi setter ikke på vaskemaskinen hver dag, så jeg har fortsatt å ha flaskene i mikrosterilastoren. Synes det er enkelt og greit:)

Skrevet

vi fikk beskjed av HS at vi burde koke vannet hvis man har brønn vann. men hvis det var kommunalt vann så trengte det ikke å kokes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...