Gå til innhold

Noen som har erfaring med store babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt på snart 5 mnd som på siste kontroll var 10.650 gram / 76 cm lang. (født 4315g/53cm) Han fullammes og har ikke startet med grøt enda. Nå lurer vi selvfølgelig på hvor dette skal ende.....:-)

Når flatet vekten seg ut på deres babyer? Og etterhvert som de ble eldre, gjevnet størrelsen seg da ut i forhold til andre barn på samme alder?

Hilsen mor med veeeeldig lange slitne armer:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt veide 9,6 på 5 mnd. kontrollen, så han var litt mindre enn din, men var også en del mindre da han ble født (3,4 kilo 51cm).

Vekten begynte i hvertfall å flate ut da han begynte å krabbe (7mnd).

Skrevet

Trykket før jeg var ferdig:)

Nå er han litt større enn gjennomsnittet, men ikke spesielt mye. Og vektkurven hans ligger litt under høydekurven... Han er forresten 14 mnd.

Skrevet

He, he, akkurat som å høre om min mellomste. Han var 4775g da han ble født og var stor helt til han rundet året omtrent.. Han så ut som de små hvite plastmennene foran på lastebilene (er det Michelin de heter?). Masse valker rundt lårene og halsen ;-)

Han var nok likevel litt mindre enn deres gutt, han var 69cm og 9kg da han var 5 mnd, men en ordentlig liten kule var han. Vektoppgangen ble mindre etter han han rundet halvåret, med grøtmåltider hver 3-4 time, og mer aktivitet.

Da han begynte å gå var han 11,5mnd gammel, og etter det gikk det seg til. Lav er han enda, men han har gått fra å være "liten og butt", til å være litt lav og slank. Nå er han nettopp rundet 4 år, veier 17 kg og er 101cm lang. Han spiser fremdeles det meste, har aldri vært borti mindre kresent barn, men han har blitt småspist. Han spiser aldri mye til hvert måltid og er en som sagt en slank og aktiv gutt.

Skrevet

Minstegutten min var ikke så stor som din ved samme alder, men vokste likevel i en rekordfart de første mnd, og ble veldig lubben på bare morsmelk :) Så, ved 6 mnd alder, stoppet veksten omtrent helt opp. Sånn her har det vært på de siste målingene:

6 mnd - 9 mnd: La på seg 30 gram, vokste 3 cm.

9 mnd - 12 mnd: La på seg 30 gram, vokste 3 cm.

Han er nå 14 mnd, og har altså veid 9,2 kg det siste halve året ;) Fra å ligge godt over gjennomsnittet, ligger han nå et stykke under normalkurvene. Meget aktiv kar, og spiser godt. Han flater nok ut din også når han begynner å krabbe og røre mer på seg, skal du se :)

Skrevet

Dette høres litt betryggende ut!! Hadde jo ikke sett bra ut med en 1-åring på 20 kg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...