Idun<3tosmå<3 Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Jeg spiser som en ulv for tiden, er sulten hele tiden. Går mye i brødskive med leverpostei og melk. Drikker 1,5 liter pr dag økologisk lettmelk. Har jo lyst på melk, og det smaker helt fortreffelig for tiden, men bør jeg begrense meg?
mie76 Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Dette har jordmor Siri skrevet om dill, på uke 12: "I den første graviditeten min var jeg fryktelig melketørst og jeg hadde også veldig vondt under føttene mine etter hvert. Etter å ha fått det gode råd av en onkel som var lege å begynne å spise kalktabletter, forsvant både melketørsten og smertene under føttene mine."
Idun<3tosmå<3 Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2008 Ja, får gå til innkjøp av kalktabletter da kanskje. Selv om jeg heller vil drikke den melken jeg har så lyst på! Har du link til det du referer til? Finner det ikke jeg.
Gulljenta mi:) Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 Ikke farlig å drikke mye melk. Jordmoren min sa det var viktig at jeg drakk mye melk. Vil heller drikke melk enn å spise kalktbl. Så jeg forsetter å drikke masse melk som jeg alltid har gjort.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2008 Ok, mener bare å ha lest/hørt at for mye melkeprodukter ikke er så alt for bra... Men fant ikke noe god info da jeg googla etter det! Vet jo at vi trenger mere kalsium når vi skal bygge et helt skjellet inni oss, men melken inneholder jo mye annet som kanskje ikke er så alt for bra i store mengder. Melk gjør jo at andre næringsstoffer har vanskeligere for å bli absorbert opp i tarmene... Uff, hehe, må le litt av meg selv nå... Alt vi skal bekymre oss for og tenke på! Det er ikke lett å ha et ønske om å være den perfekte mor for vårt ufødte barn!
Ladycaliente Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Som du nevner over så gjør melk at næringstoffene ikke obsorberes like bra..men det er ikke noe farlig å drikke mye melk.jeg kunne også fint drikke 1,5 l om dagen men måtte desverre så og si kutte melken totalt ut da den førte til en h******* forstoppelse. Blir bare en skvett i kaffen Men får ikke du slike plager så ser jeg ingen grunn til å kutte så mye ned.
mie76 Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/fra_uke_til_uke/mors_uke_12_og_fosterets_uke_10_har_du_dilla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå