Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Jeg er så sliten av dette.. kunne trengt å snakke med noen som forstår.. Får profesjonell hjelp og jobber med å bli frisk, men jeg har en skikkelig nedtur nå om dagen.. Er så sliten av at maten styrer livet mitt.. takler ikke sult og spiser og spiser helt til jeg ikke klarer å reise meg.. I dag, etter at jeg hadde tømt brødboksen, havregrynpakka og raida nugattiboksen spiste jeg en hel pakke klibrød med smør på.. go figure.. :/ Er helt ødelagt nå.. orker ikke å trene eller noe.. jeg trenger litt førstehjelp..noen gode råd om hva jeg burde gjøre nå.. Til alle dere som ser ned på overvektige; dere aner ikke hvorfor folk er det..det er ikke alle som bare kan "ta seg sammen" tvangsspising er et helvete å leve med..
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Har slitt med anstrengt forhold til mat gjennom store deler av livet, så jeg vet litt om det du snakker om. Tror det er viktig at en ikke har nei-mat, men har visse dager som en unner seg forbudt mat. En må også jobbe med å endre fokus, gjøre mat til en liten ting i livet sitt. Samvær med venner, finne en ok hobby (-som er lystbetont, ikke nødvendigvis så god ide å begynne med trening!), prøve å få litt mosjon i hverdagen (-gå der en kan). Vet for egen del at spisingen hører sammen med andre områder i livet som en ikke syns en takler. Ikke la deg knekke av en sprekk, det er en ny dag i morgen.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 Vet åssen du har det,drevet med dette i 20år,drit lei og så sliten.Tror jeg aldri kommer til å få et normalt forhold til mat...feit som et helvete er jeg også. Dessverre ingen råd til deg,men vil at du skal vite at du ikke er alene.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Kjære deg! Jeg forstår deg såå godt, ikke at det hjelper deg, men vi er iallfall flere i samme situasjon! For min del går det litt opp og ned, nå er det en dårlig periode. Du har selvfølgelig fått masse "gode og velmenende" råd, så jeg skal ikke prakke på deg det, men jeg har et par tips som jeg prøver å følge, og som synes å virke - når jeg klarer å følge dem (sukk): 1.Å spise hver 3.-4. time. Det høres såre enkelt ut, men som vi vet, er det vanskelig for oss som sliter med overspising. Poenget er at hvis du vet at du får mat igjen om tre timer, så spiser du ikke opp hele kjøleskapet på en gang og blir aldri skrubbsulten. 2.Ta ett, bittelite skritt av gangen. Jeg har en tendens til å tenke -selv om jeg vet at jeg lurer meg selv- at "i morgen skal jeg ikke overspise, så jeg kan gjøre det i dag" Haha. Rom ble ikke bygget på en dag.Prøv å få orden på ett måltid av gangen og gi deg selv ros for det (helst ikke mat, kanskje...) Tenk at du har god tid, selv om du har slitt lenge og er drittlei (I know.) 3.Søk hjelp Helsepersonell skal være så proffe nå at de skal kunne møte overspisere på en ordentlig måte ( ikke : "Tren mer, og spis mindre", "slutt med sjokolade" o.l svada), men det er nok fortsatt mer å lære. Det til tross for at overspising er den langt vanligste spiseforstyrrelsen. Men la ikke frykten for nedlatenhet hindre deg i å søke hjelp. Et trygt sted å starte (for meg iallfall) var Interessegruppa for kvinner for spiseforstyrrelser, hvor alle har kjent på kroppen hva dette er. Nettsiden er : www.iks.no. Gå inn der og sjekk litt! Stor klem fra meg som nå foretrekker å være anonym
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå