Tjorven1 Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Vil bare dele min opplevelse med dere andre som ønsker å bli gravide, Jeg har hele tiden trodd jeg viste nøyaktig når jeg hadde eggløsning. Men neida litt feil har jeg nok tatt viser det seg... Jeg kjøpte Quick Respons Eggløsningstest for å teste, men denne var helt ubrukelig! Det sto i bruksanvisningen tydelig at: teststreken skulle være sterkere enn kontrollstreken, etter noen dager slo den ut, men IKKE så sterk som i følge bruksanvisningen at den skulle. Jeg hørte med 4 forskjellige farmasøyter rundt omkring på de nærmeste apotekene, men INGEN av de viste noen ting om disse testene, på tross at de solgte det. De leste det samme som meg, at streken skulle være sterker enn test streken. Men det eneste de mente var jo at du må jo ha hatt en eggløsning siden testen slo ut. Tok kontakt med produsenten for å høre med de, men har ikke fått svar fra de i det hele tatt - noe jeg synes er skammelig dårlig! Ble ikke gravid den mnd. (må insemineres, så kunne ikke bare "kjøre på").) Men kjøpte Digital Clear blue test, mnd etter, og den funket som den skulle, og egget dukket opp på skjermen. Og jeg ble gravid! Jeg vil bare anbefale alle dere der ute til å heller bruke ett par kroner til å kjøpe en skikkelig test, en å bruke penger på noe som ikke funker, og hvor bruksanvisningen er feil!! Man kan kjøpe Digital Clear blue på www.billig-test.com også, kommer i nøytralt brev etter 2-3 dager. og du sparer ca. 50 kr. Lykke til alle sammen :-)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Jeg har litt samme erfaring som deg. med disse testene får jeg aldri helt utslag selv om jeg vet jeg har eggløsning (tar temperaturen), derimot når jeg bruker CB sine så får jeg alltid utslag
Tjorven1 Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2008 Ja, og det er så trist når man da går glipp av en hel mnd pga det, man skulle jo gjerne bli gravid med en eneste gang. Jeg bruker også kun CB nå, Men livet er for kort til å lære av sine egne feil - man må lære av andres - så dere som skal beg med el testing nå - llær av våre feil. Lykke til alle sammen :-)
LabbogLine Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Hei,hei:) Vet ikke om jeg har noe å komme med, men følte bare for å svare da jeg selv er farmasøyt og jobber ved et apotek som selger quick respons:) For å få utslag på testen må begge streker være like sterke, det stemmer. så det du har fått høre på apoteket om at du må ha hatt eggløsning når du har fått utslag er desverre feil. Det finnes LH i urinen til kvinner normalt helt tiden, det eggløsningtesten skal måle er når den dramatiske økningen forekommer, altså før eggløsning. Så en svak strek betyr ikke nødvendigvis eggløsning. Dumt å høre at du er blitt feilinformert:( Men bruksanvisningen er riktig den da.. (eller har jeg misforstått noe?) Når det gjelder at farmasøyten ikke kunne svare så er nok det fordi vi stort sett jobber i resepturen, og er lite ute i selvvalget. Så testene er det nok ikke alle som kan like mye om da det er teknikerne som stort sett står ute i selvvalget (ikke for å forsvare de du snakket med men...) Men er heldigvis ikke sånn på alle apotek da. Jeg har selv brukt qr eggløsningstest, men fikk ikke utslag, noe jeg tror er fordi jeg hadde usedvanlig lang syklus denne mnd og eggløsningen dermed kom etter jeg var ferdig med å teste. Er jo ikke alltid man får utslag på dem på det ene tidspunktet man tester heller, så mange må teste 2 ganger i løpet av dagen for å få utslag... Men kan tenke meg at det er lettere med cb digital, da får man jo resultatet i klartekst med det lille egget i displayet:) Kan liksom ikke misforstås det. Har i grunnen mer tro på de digitale selv når man ser alle de innleggene her inne om hvor vanskelig det kan være å tolke en vanlig test. Har jo også kommet en ny cb fertilitetsmonitor, som skal gjøre det enda enklere å finne de fruktbare perioder:) Den har jeg veldig troen på, men den var veldig dyr da! (og kanskje litt avansert i bruk?) Men er kanskje verdt det hvis man har prøvd en stund. Den kan ikke bestilles der man kjøper billigtester da (veldig dumt) Håper jeg ikke provoserte med det "lille" (som egentlig ble veldig langt, hehe) innlegget mitt, fikk bare så lyst til å svare. Lykke til videre med prøvingen alle sammen:) Håper det klaffer for oss alle ganske snart:)
babysjuk82 Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Eg har aldri tatt en el test. Og dette e mitt 4 sv.skap. Trur eg ha blitt enda mer stressa hvis eg ha brukt el tester.
LINDA*** Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Skjønner, Men jeg syns fortsatt at å sjekke el.slimet er det sikreste tegnet. Funker for meg.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 Alle tester uten om QR funker på meg, selv om de ikke er digitale. QR er ikke noe jeg kommer til å bruke
*Ine* m/ novembergull i magen Skrevet 27. januar 2008 #8 Skrevet 27. januar 2008 Dere som er litt inne på el- tester..Jeg fant el denne pp med "klar beskjed" el- test som jeg kjøpte på vita. Det er første gang jeg har klart å finn el. har tidligere brukt billigtester (strimler). Men.. Jeg fikk en svak strek på testen på en fredag, (negativ) litt sterkere strek på lørdag, og veldig sterk strek på søndag.. Samme tid hver dag, på ettermiddagen. Hadde jeg da el på søndag eller på mandag tror dere..?? Er det slik at el testene slår ut før el? og når er det viktigst å ha sex, dagen el testen slår ut, eller i dagene etter?? Lurer veldig på dette..
honey,5pp Skrevet 27. januar 2008 #9 Skrevet 27. januar 2008 Finner ikke EL sammen hvilken el-test jeg bruker jeg,selv om jeg vet når jeg har EL,slår ikke testen ut! (grunnen til at jeg vet det er fordi jeg har nokså smertefull el,også fikk jeg sjekket det hos legen denne gangen når heller ikke CB slo ut) Så for enkelte så fungerer rett å slett ikke el-tester..
LabbogLine Skrevet 27. januar 2008 #10 Skrevet 27. januar 2008 Det er vel sant det, er ikke alle som finner eggløsningen ved å bruke el test:) Forskjellige metoder funker på forskjellige personer:) Jeg har bestemt meg for å stresse ned denne pp og heller ha sex annenhver dag fra etter mensen er ferdig og i en 10-12 dagers periode. Kjente jeg stresset sånn forrige periode med el testing, graviditetstesting osv.. tror det påvirket litt. ble så stresset etter ex.u´en for om jeg har ødelagt sjansene mine for å få barn osv... tror det er større sjanse om jeg tar det litt mer med ro:) Om det tar en stund, så tror jeg jeg skal investere i den fertilitetsmonitoren jeg, den gir veldig klare svar på når det er størst sjanse for å bli gravid. Så får jeg heller bli blakk den mnd, hehe:) Vi må bruke den metoden som fungerer best:) Lykke til alle prøvere:)
Tjorven1 Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 29. januar 2008 Nei, nei, nei overhode ikke provosert. Håper ikke du har missforstått meg, det var overhode ikke meningen å kritisere farmasøytene jeg møte. At de ikke kjenner til testen er IKKE farmasøytens skyld, men der i mot produsent. Jeg er inne på ett annet forum også, og der er vi mange (og tydelig her også) som ikke finner EL med QR eggløsningstest, jeg ville med mitt innlegg advare mine medsøstre fra å kjøpe den testen, og heller bruke andre tester som fungerer bedre. Når det er så mange av oss som har samme erfaring. Jeg har også testet dob. og da CB dig. slår ut, testet jeg den ene jeg hadde igjen av QR - og den ble bare svak da... Og jeg ble gravid dagen etter - så nei, jenter bruk pengene deres på noe annet i stedet en QR. Og [email protected] jeg har kjempe respekt for hva dere farmasøyter klarer å holde dere oppdatert med og hva dere kan, derfor jeg fartet rundt til 4 forskjellige famasøyter, nettopp for de dere har svaret på det meste. Lykke til jenter med prosjektene deres!
Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 29. januar 2008 #13 Skrevet 29. januar 2008 "host"...Gått glipp av en hel måned? Jeg har gått glipp av 4 år nå, men det skyldes mannens litt dårlige svømmere. Man må vel regne med at det tar litt lenger tid en et par mnd. Men hvis billigtesten din slår ut svakt samtidig som Clearblue slår ut med et egg, så betyr det jo at svakt er postivt. Jeg gjør det på den måten. Først billigtest og slår den ut, sjekker jeg med Clearblue for å være sikker. Så slipper man å sløse bort så mange av Cleabluene.
LabbogLine Skrevet 29. januar 2008 #14 Skrevet 29. januar 2008 Trodde ikke du kritiserte heller skjønner du, men følte bare for å forklare litt om at det ikke alltid er alt vi vet, desverre. og spesielt ikke når det omhandler andre ting enn legemidler:) hørtes ut som du var blitt feilinformert i tillegg, og da måtte jeg jo bare svare:) skjønner veldig godt at dere foretrekker cb fremfor qr. Syns faktisk det er litt dumt at vi ikke har begge merkene der jeg jobber (men er kjeden som bestemmer), da det virker som qr kommer litt dårligere ut enn cb når det gjelder eggløsningstester.. Men graviditetstestene syns jeg er likestilte (har sikkert brukt 50 cb og 50 qr tester siden vi begynte å prøve- skikkelig testoman, hehe) Har bestilt meg digitalt termometer jeg nå, så denne mnd har jeg faktisk tenkt å tempe litt for å se om når eggløsningen er, er så usikker.... så får vi se hva som skjer:) Masse lykke til Tjorven og alle dere andre fantastiske jenter her inne på bligravid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå